Pagnie skrev 2012-04-26 21:26:44 följande:
nej som sagt nu vet inte jag om du är svensk eller så men svenskar brukar ju inte ha för vana att fira förlovningar men i hans kultur så är det en väldigt stor sak att förlova sig då ingen eller i alla fall nästan ingen förlovar sig utan att det blir ett bröllop senast nästa år.
Och jag vill ha det bästa från båda kulturerna i både bröllopet och förlovningen så jag tycker att det roligaste är att ha en stor fest. eller ja halvstor när man förlovar sig. Alltid kul att ha en ursäkt för att ha fest och eftersom det här är traditon i hans kultur så kör vi. Precis som att vi kommer att ha två vigselceremonier.
Jag tycker väl det är helt okej att ha en fest om man nu vill ha det, oavsett kultur. Kan dock förstå det ännu mer om det är vanligt i hans kultur :) Ingen är ju tvingad att dyka upp heller, om de nu inte skulle vilja (nu menar jag inte att jag inte tror att era gäster vill vara med och fira). Det jag dock kan tycka är extremt konstigt och bakvänt är att börja planera både bröllop och förlovningsfest innan man ens är förlovad. Jag vet väl inte om det är så traditionsenligt, eftersom du nu pratar om tradition. Kanske är vanligt där din blivande kommer ifrån iofs, det vet jag ju inte. Samt att ha en förlovningsfest med klädkod och presenter. Det blir verkligen kaka på kaka kan jag tycka. Att gästerna förväntans klä upp sig och komma med presenter två gånger.
Men.. ni gör absolut som ni vill och så länge ni är nöjda med ert val, ja, så är det bra :)