• miamibeat

Hur gick min lilla förlovning till detta?

Pagnie skrev 2012-04-28 21:13:34 följande:
    Det är som jag skrivit tidigare ett x antal gånger vi MÅSTE börja planera bröllopet bra mycket tidigare då vi har många gäster från hela världen och har mycket smådetaljer som ska gå ihop plus att det är ett stort bröllop där allt måste gå ihop.
    Hej Pagnie och grattis till er fölovning!

Jag är mest nyfiken över vad det är som måste planeras så långt mycket tidigare i och med att ni har gäster från andra delar av världen? Jag undrar mest eftersom jag själv bor i Australien sedan många år & ska gifta mig med en aussie i Sverige, och således kommer ha en hel del gäster härifrån (gifter mig för övrigt på samma datum som du!)

Jag förstår inte riktigt vad det kan tänkas vara som måste planeras så mycket längre i förväg enbart för att ni har långväga gäster? (Jag menar, sedan i höstas - det är ju nästan 2 år?) Flygbiljetter kan inte bokas förrän max ett år i förväg, och hotellboende kan knappast vara någon större brådska det heller så långt i förväg. Vad är det mer som skiljer mellan enbart svenska och utländska gäster undrar jag?

Det enda jag skulle kunna tänka mig är att man kanske vill ge 'heads up' till släktingar och vänner så de kan börja spara pengar en tid i förväg om de vill komma. Men det skulle för min del kännas lite pinsamt att göra allt det utan att först ha annonserat för dessa personer att man faktiskt har förlovat sig?

Sedan skulle jag nog också känna att all denna bröllopsplanering i förväg skulle ta udden av själva frieriet, eftersom det inte skulle kännas som något nytt och spännande längre. Som om det bara var ett väntat steg på vägen, om du förstår? Men som sagt, alla är vi olika.
Svar på tråden Hur gick min lilla förlovning till detta?