Inlägg från: Chicita |Visa alla inlägg
  • Chicita

Rejta skorna!

Pst... först vill jag bara säga att ordet "Rejta" inte existerar på svenska. Det heter betygsätt Tungan ute
    Or ska vi talk swenglish framöver in the forum? 

Nåväl jag satte en trea, för jag gillar färg på brudskor, tycker att det är en sån där detalj som kan lyfta hela utstyrseln. Däremot gillar jag inte spetsdetaljen på just dom där skorna, den såg ut att vara påklistrad i efterhand.

• Chicita
    baby freeze skrev 2012-04-26 17:03:05 följande:
    Kan man inte tycka att nåt är snyggt utan att vilja ha det själv?
    Klart man kan... 
    Förstår inte din poäng här 
  • Chicita
    sofi 88 skrev 2012-04-26 19:53:33 följande:
    Jag är lite nyfiken på vart forumvärden får tag på bilderna som ska "rejtas"? 
    Är det någons privata bröllopsfoton är det kanske lite kränkande att sitta och säga hur fint/fult det och det är?
    Får hoppas att så inte är fallet för då är det ju något tveksamt. En liten parentes bara... 
    Kolla slutet av den här tråden så får du svar på din fråga...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4158164.html 
  • Chicita
    sofi 88 skrev 2012-04-26 20:10:47 följande:
    Det var ju tur i alla fall. Har bara tittat lite snabbt på "rejt" trådarna och tycker bilden i denna tråden skulle kunna vara amatörbild... 
    Jag räknar med att när någon som jobbar åt ett företag lägger ut en bild så är det en bild som är ok att använda.
    Visst kan det vara en amatörbild, det kan vara några på kontoret som lekt med en kamera och lite rekvisita exempelvis.
    Men det är knappast en bild från någons fotoalbum, för då har dom snart inte kvar några medlemmar Flört 
  • Chicita
    baby freeze skrev 2012-04-27 16:12:45 följande:
    1 är underkänd inget du skulle välja och 5 är "jättefin det vill jag ha"
    Ok, jag läser ut det som 

1: underkänd / inget du skulle välja

5: jättefin / det vill jag ha

Alltså inte som att jag måste vilja äga skorna bara för att jag gillar dom (fast nu gillade jag ju inte dom direkt).
    Jag ser delen "det vill jag ha" mer som en förtydling av betygssättningen. Som man kan se i vilken typ av marknadsundersökningar som helst.
    baby freeze skrev 2012-04-27 16:32:52 följande:
    Jag kan tycka att det är onödigt med såna här omröstningar där allmäna åsikter om god smak efterfrågas, oavsett vem som äger bilderna. Det hela känns väldigt förpubertalt och ängsligt. Omoget, helt enkelt.

Det här med snyggt blir också väldigt snävt om betygskriterierna enbart handlar om vad man själv skulle kunna tänka sig att bära.

Ja, man kan nog säga att jag förkastar hela "rejta-konceptet".
     Finns ju en enkel lösning på det problemet - läs inte dom trådarna Tungan ute
    Jag håller mig ifrån rena bantningstrådar och andra liknande. Så man kan ju faktiskt undvika det man inte gillar eller stör sig på Flört
Svar på tråden Rejta skorna!