• Juni 2012

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Kompis: Men är vi bjudna på vigseln eller bara på fikat?
    Jag: Har du inte läst inbjudan alls....?
    Han: Men varför har ni inte ha gäster på vigseln?
    Jag: (lite "tagen på sängen", frågar man sådant? Inte skulle väl fråga varför man har gäster?) För att vi vill ha en vigsel med bara oss. Det passar oss
    Han: Jaha. Trist!

Annan kompis: Hur ska du ha håret?
    Jag: Utsläppt och lockat, tror jag.
    Kompisen: Men det blir ju som skolavslutning i nian ju!

Svärmors första kommentar om vigseln: Har ni tänkt på att (hennes son) inte är medlem i kyrkan?
    (Hur visste hon att vi skulle vara i kyrkan? Och hur skulle vi kunnat glömma/missa en sådan sak....? Och "Grattis" kan vara ett lämpligare ord)

• Juni 2012
    purpleflower skrev 2012-05-05 22:52:28 följande:
    Får nog påstå att detta är lite i klass med min sambo haha Glad
    Jag har då aldrig sett en brud utan brudbukett..?
    Jag har fortfarande inte riktigt bestämt om jag ska ha något blomma att hålla i, kanske att jag knipsar några lupiner här på parkeringen innan vi åker. Solig De är vackra och somriga + att jag kommer tänka på vigseln när jag ser lupiner i vägkanten.

Buketten/blommorna var ju till för att dölja att bruden inte hade möjlighet att duscha/tvätta sig innan vigseln förr i världen, och nu har vi ju inte det problemet direkt. Tungan ute
  • Juni 2012

Eller hur!
    Sambolagen är ju ett skämt i jämförelse, så det är ju en stor trygghet om det skulle hända något.

• Juni 2012
    Charlie13 skrev 2012-05-10 17:20:46 följande:

Haha vad roliga kommentarer en del har fått!

När vi berättade för min pappa sa han "jaha.."
    Jag: JAHA?! är det allt du har att säga?!
    Pappa: Ja men Grattis då!

Suck.. Nu är han dock väldigt involverad och hjälper till både praktiskt och en del med pengar också!

Sambons mamma sa bara: Ja det var ju faktiskt på tiden!

(Vi har varit tsm i ca 4 år när vi gifter oss, SÅ himla länge är det väl inte?!)

Mina föräldrar var ihop i 25 år innan de gifte sig...
  • Juni 2012
    Head Over Heels skrev 2012-07-17 13:45:00 följande:
    Ska du ha en "riktig bröllopsklänning"? har jag hört av flera... Vad är det för fråga?
    ♥ 18 augusti 2012 ∞
    Undrar hur en falsk eller oäkta bröllopsklänning ser ut?
  • Juni 2012

Ja, varför tror folk att man väntar barn/planerar barn bara för att man gifter sig? Begriper inte riktigt  vad det har med saken att göra

• Juni 2012
    aviman skrev 2012-07-23 07:23:21 följande:
    Den här kommentaren tar jag på mig ansvar för, helt och fullt Skrattande

Vi gifter oss alltså i Juni, NÄSTA år.

Jag: Kan vi inte ha äpplen som placeringskort? Det passar ju jättebra, och gästerna kan äta dem och så...
    M2B: Det blir väl jättedyrt om vi ska köpa typ 60 äpplen??
    Jag: (tystnad)...... Men är inte höstäpplen ganska billiga? Kan vi inte köpa äpplena nu i september eller så?

M2B stirrade på mig och sen började han asgarva.
    M2B: Och hur tror du äpplena ser ut ett år senare då!? 

Smart tänkt av mig.... Oskyldig 
    Hm... Kanske inte så fräscht? Minns stanken av gammal rutten fallfrukt från barndomen.... Ibland är man så smart.
  • Juni 2012
    MiaMiniMe skrev 2013-04-19 21:27:23 följande:
    Min sambo häromdagen, - Vilket datum va de nu vi gifter oss?!
    Låter som min make som under vår namnbytarcirkus frågade mig vad han hette. Det dumma var att jag inte heller var helt säker på vilket/vilka efternamn han hade just då.
Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?