• Lenblo

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

När jag berättade för mamma att jag hittat en man jag skulle kunna gifta mig med (vilket jag också gjorde nio månader senare) så fortsatte hon prata om de julklappar hon redan köpt (i början av november). Nåja, hon kan aldrig hålla tyst så jag fick det ordentligt utspritt i alla fall, vilket var anledningen till att jag talade om det för henne.Tungan ute

Spontan reaktion av vän till min svärmor: "Är hon gravid?" Svärmor,  som visste att vi var tillräckligt traditionella för att inte ens plockat av oss kläderna och att det var en av anledningarna till att vi ville gifta oss tidigt, sa torrt: "Det är  jag SÄKER på att hon inte är."

• Lenblo

Jag är snarast förundrad över att vi inte fick en enda ens förvånad kommentar när vi meddelade familjen att vi skulle gifta oss om tre veckor och att de gärna fick närvara om de kunde. Vi hade då varit ihop i 7 månader.

Det skulle väl vara svärmors kompis då, som aldrig träffat mig. "Hon är väl inte gravid?" Svärmor, som visste att vi körde den extremt traditionella vägen och heller inte trodde på jungfufödsel, sa kort och gott: NEJ.

Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?