Inlägg från: SingingFantacia |Visa alla inlägg
  • SingingFantacia

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Både rolig och tråkig läsning i denna tråd.

Den mest udda kommentaren kom nog från min mor då jag ringde och berättade att min w2b friat och jag sagt ja.

Mamma: Men jag har inte råd med ett bröllop nu. har så mycket utgifter.
    Jag: Vad då betala? Vem ha sagt att du måste betala?
    Mamma: Ja men det är ju brudens föräldrar som ska betala och din far har då inte råd. 
    Jag: Vi fixar det ska du se.
    Mamma: Eller föresten vem är bruden? (vi är två kvinnor) 
    Jag: Det är vi båda två. Men du behöver inte oroa dig vi har ekonomin för det själva.
    Mamma: Men jag vill ju vara med.

Nu har mamma bestämt att hon ska ge oss ett specialrökt kött. Vi ska ha hemma gjord buffé.  

• SingingFantacia
    Annamolly skrev 2013-04-21 14:38:19 följande:
    Hahah!!! Oj oj oj. Okej, men da vantar vi till DU har sparat ihop, eller vad?? Fast mina foraldrar blev ocksa lite vettskramda for de betalade halva min systers brollop for manga ar sedan. Nu kan de knappt tro mig nar jag sager att de inte behover betala halva mitt. ;)
    2013.06.22 Samos, Grekland
    Uniefär det jag frågade mig också.

Härligt att de är förväntningsfulla. =)
  • SingingFantacia
    daniiel skrev 2013-05-21 22:47:16 följande:
    Ja, ett grattis kan man väl kanske kläcka ur sig, men jag tycker inte hennes reaktion är så konstig. Tycker du verkligen det? Hon kanske drömt om sin sons(eller dotters) bröllop under lång tid och sett framemot att få se han(eller hon) gifta sig, och så får hon inte det. Om min dotter (hon är visserligen bara 6år ännu) hade gift sig utan att jag fick närvara, så skulle jag bli hemskt ledsen. Ja, jag skulle bli ledsen om min syster gifte sig utan att jag fick vara med. Självklart skulle jag respektera deras val, men jag skulle nog kunnat reagerat likadant.
    Jag håller med dig Daniiel. Jag hade nog oockså reagerat så.
    Sen vill jag säga att det är roligt att läsa dina inlägg du är ofta så genus inriktad. För vad är det som säger att det är en man hon gifter sig med :)
Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?