• Plättis

Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?

Min sambos moster har frågat mig säkert tre gånger det senaste året om jag är gravid, men nu verkar hon ha slutat. Lagom till innan vi förlovade oss Tungan ute

När vi berättade att vi hade förlovat oss brast båda mina föräldrar ut i gråt och kramade både mig och min sambo.

Svärfars körde på en annan modell, de grattade och kramade och sedan började svärfar hålla tal om hur många par byxor han nött ut när han försökt få svärmor att svara ja på hans frieri. De har varit tillsammans i 25 år ungefär och är fortfarande sambos. Min karl brukade retas med sina föräldrar tidigare och säga att han skulle gifta sig före dem.

Svärmor föreslog ett dubbelbröllop när vi var där på middag Skrattande

• Plättis
    afturelding skrev 2013-05-19 14:00:56 följande:
    Något som många frågat sig i min släkt efter vad jag hört av min mor är:
    "Är hon gravid?".

Ingen har dock frågat mig personligen, vilket kanske är lite konstigare än själva frågan. Men sen när är man tvungen att vara gravid för att få gifta sig? Det är i så fall en regel jag har missat Flört
    Jag har fått frågan personligen, och det blir inte roligare då! Det kanske bara är en naturlig tanke när man är i "rätt ålder" och bestämmer sig för att gifta sig. Min farfar (som snart fyller 90) har fått mig och min syster att lova att vi ska vara gifta innan vi får barn, men vi får göra vad vi vill fram till dess Skrattande
  • Plättis

Min mamma sa för flera år sedan att den dagen jag skulle gifta mig ville hon och min moster vara där, det var det enda hon krävde. Eftersom jag står min mamma och resten av min familj väldigt nära skulle jag aldrig kunna gifta mig utan dem, och min sambo är nära sin familj också - så vi vill ha dem där med oss. Att både vi och min mamma blir lycklig är ingen nackdel heller

• Plättis

Min pappa sa något på samma tema för ett tag sedan, att han såg fram emot att leda mig in i kyrkan. Vi ska inte gifta oss i kyrkan, och min pappa borde ju veta att man går in tillsammans för att visa att man själv valt den man ska gifta sig med eftersom han är gift med min mamma.
    Jag tyckte i alla fall att det var väldigt gulligt, men nu är min stackars pappa deppad eftersom han har tre döttrar men inte får ge bort någon av oss

• Plättis
    Pykkis skrev 2013-09-10 09:31:56 följande:
    När vi berättade för dottern, 3år, att vi ska gifta oss nästa år blev hon rosenrasande! "Men JAG ska ju gifta mig med pappa!! DU kan ta lillebror mamma!" Så gapade hon och skrek tills jag gick med på att hon kan få gifta sig med pappa en liten stund :)
    Barn är så vansinnigt söta! Min sambo skulle gifta sig med sin mamma när han var liten, så jag brukar fråga honom om han tänker ångra sig nu när vi planerar bröllop Oskyldig 
Svar på tråden Lustigaste/konstigaste kommentaren ang ert bröllop?