• Chicita

jag är en fet blivande brud =(

40-42 är helt normalt. Det är en storlek som de flesta brudklänningsbutiker ska ha.

Jag var storlek 48 på mitt bröllop.
    Så här såg jag ut i min hemsydda klänning.
    Om du är "fet" så är väl jag en strandad val i så fall...

Prova en modell som du inte hade tänkt att du skulle passa i. Många gånger gör det en stor skillnad.
    Men att du ska ha problem att hitta en klänning om du är i den storleken, tja det tror jag inte på faktiskt...
    Så ut och leta med dig. Det finns en klänning där med ditt namn på, du har bara inte hittat den än Glad 

PS/ om du brukar ha storlek 40-42 så kan du troligtvis ha en 38:a med snörning dessutom  
  • Chicita
    Lady Antebellum skrev 2012-04-28 08:54:18 följande:
    vilka vackra bilder!!!
    Tack... Det var våra duktiga amatörfotografer som tog dom Solig
    Juli skrev 2012-04-28 00:16:22 följande:
    tack för alla fina bilder tjejer! Vad ni är vackra!! ta inte det här fel nu, men ni ser helt normala ut, alltså måste jag också göra det eftersom vi har samma storlek=) Ni har rätt, det är en normal storlek, men butikerna får mig att känna mig lite stor, eftersom dom bara har små storlekar i butiken, man får dock beställa sin storlek..

daniiel; jag har en bild, på en klänning jag tänkt på(när jag provar den), men jag vill inte riktigt lägga upp den än, usch, ser så hemsk ut, för jag kände mig lite nere då..=/

:))
    Det viktigaste är att du hittar en modell som funkar för din kroppsform.
    Om dom inte har några provex alls i din storlek så gå till en annan butik.
    Oftast ligger provstorlekarna på 36-38 och sen nånstans runt 44-48. Det är ju omöjligt för dom att ha brudklänningar i alla storlekar, vilket jag klart förstår...
    Men om du kan prova en större modell som dom håller in åt dig med klämmor så du får en aning om hur den modellen funkar på dig, så kan du sen beställa vilken klänning du vill i den modellen, som du gillar...
    Så målet är att prova något axelbandslöst, något med axelband, med halterneck, prinsessmodell, sjöjungfru, trumpet och dropwaist, samt självklart en A-line som är så bra för oss som inte faller under kategorin "fotomodellkroppar" Flört
    En klänning med inbyggd korsett kan göra underverk för figuren och om det inte räcker så finns ju slimmande underkläder dessutom.

När det är dags för Er dag så kommer du vara vackrast i världen.
    Oavsett vilken klänning du har på dig Solig 
  • Chicita

Som min kära make sa när jag var ledsen över att jag gått upp ett par kilo:

Det gör inget, det blir bara mer att älska Solig 
    Och det stämmer ju faktiskt. Du är vacker inifrån och ut.

Nu ska jag inte säga att det inte fins otrevliga "tjockisar" eller att dom som är modellsmala inte kan vara trevliga. Men om man inte ser ut som "idealet" så måste man ju konkurrera på andra sätt. Så jag kan ju säga att jag har mött fler genomtrevliga "tjockisar" i mitt liv än de som hör till "idialgruppen". 
    Det kanske ligger något i den där "tröstkommentaren" - men hon ser i alla fall snäll ut, som man kan få höra viskas bakom ryggen ibland.

Och på dagen D så kan man inte vara lyckligare och gladare än man är. Så det skiner igenom alla lager (smink, kläder och fläsk  om man nu ska vara lite brutal).
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen.
    Det spelar ingen roll om man gifter sig i en sopsäck, potatissäck eller galaklänning - man kommer ändå att vara den vackraste av alla den dagen.
    Jag var jättelycklig på min dag, och det är det ni ser på bilderna. Till vardags är jag långt ifrån så där snygg, jag känner knappt igen mig själv på bilderna Tungan ute
    Sen hjälper ju givetvis den fina klänningen, sminket och håruppsättningen till att göra en fin också... Men lyckan som står som en gloria runt en, kan man inte köpa för pengar...

Tack ElinFalk85 Glad 

• Chicita

I den här tråden kan man också se verkliga personer i sina klänningar.
    Ok det är inte bara storlek 42 och uppåt. Men alla är inte trådsmala. Och poängen är att det inte är modeller. Det är personer med celluiter, bristningar, komplex över sina armar/ben/mage osv osv. 
    Och alla är jättevackra Solig

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4142575.html 

• Chicita
    Juli skrev 2012-04-28 22:46:35 följande:
    Här kommer bilder på två klänningar jag testat idag. I MIN STORLEK! PÅ ONSDAG SKA AJG KÖPA EN AV DOM, VILKEN TYCKER NI? oj, cabs lock, haha!
    Men du... vart var du tjock nånstans? Förvånad
    Du har ju en jättesnygg timglasform. Om du inte känner dig vacker i den där klänningen så vetesjutton hur du ser dig själv.
    Du ser ut som en storlek 38 ungefär.
    Klänningen ser nästan lite stor ut på dig till och med. Men när den är tillfixad så blir det där perfekt Solig 
  • Chicita
    Juli skrev 2012-04-28 23:04:31 följande:
    Tack så mycket!

Klänningen sitter som en smäck på mig,  tror den ser lite stor ut, för att man inte riktigt ser hela klänningen :)

frågan är, om den klänningen är lite tråkig?
    Nej klänningen är inte tråkig.
    Och ju enklare klänning - destå mer kan du vräka på med skor, slöja, tiara/krona osv och smycken.

Du är ju inte tråkig, och det är du som ska synas. Så det är bara en fördel att klänningen inte är överdekorerad som en julgran Flört 
  • Chicita

Jag tror fortfarande att den första blir bäst Glad
    Den andra klänningen var jättefin den också, men din midja kom fram bättre i den första, så då ser du också smalare ut.

Kronan du ska ha måste vara en av Kerstins va? (Kronbruden).
    Det var hon som gjorde mitt pannsmycke så jag har kollat en hel del på hennes sida Solig 

Jättefina skor också.
    Jag skulle ha försökt plocka upp pärldetaljerna på kronan och skorna i ett par enkla pärlörhängen och kanske ett halsband med pärlhänge eller armband med pärlor...
    Inte för mycket bara för skillnaden mellan fint och överdekorerad är ibland hårfin... 

Svar på tråden jag är en fet blivande brud =(