• Anonym (gravid)

Vad tror ni om denna brudklänning?

Då jag kommer vara ca 20 veckor gången när vi ska gifta oss har jag fått leta efter en ny brudklänning.
    Vad tror ni om den här? Klippt o klistrat ihop för att få den så som jag vill Glad

Är det något mer jag behöver nämna när jag beställer den och vilken kina sida kan ni rekomendera?

• Svar på tråden Vad tror ni om denna brudklänning?
  • Anonym (gravid)

Är detta tydligare?

• Sara 120707
    Anonym (gravid) skrev 2012-04-30 11:31:53 följande:
    Är detta tydligare?

Jag tycker du kan strunta helt i orginalbilden och bara ta din "egen" redigerade bild, tyckte den såg i princip likadan ut.

Försök sedan skriva detaljerna i väldigt kortfattade meningar typ "beading sewn, NOT glued" "with lace up, NOT zipper"

Sedan förslår jag att du ger dem ett stort höft/magmått istället för "that gets wider from the bust down" då försäkrar du dig om att du inte får ett tajt undre tyg med stort övertyg om du förstår hur jag menar.

Jag tror att desto mer man försöker peta med detaljer desto större risk är det att kommunikationen fallerar.

Tex att de inte förstår "Shoulder-floor 145cm but 150 cm in the front because I'm pregnant" att kanske bara ge dem ett tio cm längre mått än du har och räkna med att fixa detaljerna hos en sömmerska.

• Anonym (gravid)
    Sara 120707 skrev 2012-04-30 11:42:30 följande:
    Vad menar du med "I want it to be a lining in the dress"
    Att den ska vara fodrad, hittade inget annat ord och det verkar vara det vanligaste ordet för det!?
  • Anonym (gravid)
    Sara 120707 skrev 2012-04-30 11:40:46 följande:

Jag tycker du kan strunta helt i orginalbilden och bara ta din "egen" redigerade bild, tyckte den såg i princip likadan ut.

Försök sedan skriva detaljerna i väldigt kortfattade meningar typ "beading sewn, NOT glued" "with lace up, NOT zipper"

Sedan förslår jag att du ger dem ett stort höft/magmått istället för "that gets wider from the bust down" då försäkrar du dig om att du inte får ett tajt undre tyg med stort övertyg om du förstår hur jag menar.

Jag tror att desto mer man försöker peta med detaljer desto större risk är det att kommunikationen fallerar.

Tex att de inte förstår "Shoulder-floor 145cm but 150 cm in the front because I'm pregnant" att kanske bara ge dem ett tio cm längre mått än du har och räkna med att fixa detaljerna hos en sömmerska.

aa det har du nog rätt i =)
  • daniiel

Precis som Sara skriver, så är det allra bästa att man skriver så få och korta meningar som möjligt där man är väldigt rakt på sak, få ord alltså. Använd inte heller för många bilder, utan ta bilden där du klippt ihop klänningarna (antar att det är vad du gjort) och välj en på framsidan klänningen och en på baksidan, samt en närbild på hur du vill ha överdelen och eventuellt en närbild på "blinget" bak på kjolen. Inte fler bilder än så.

Du kan inte tänka dig Mon Cheri-klänningen som den är i orginal då? På länken nedan här finns de bilderna som jag lagt upp här nedan i tråden. Du skulle isåfall bara kunna skicka dom, för där syns detaljerna bra tycker jag. Om du kan tänka dig den klänningen som den är alltså.
    www.promnightmagic.com/monchbr186.html

• Anonym (gravid)

Åååååå Daniiel tack =) Det är den jag vill ha men blev såååå osäker på att hmm heter det, shiffongen var delad framtill. Det är det inte på dom bilderna va?

• Anonym (gravid)
    Daniiel: Vad är den i för material? ska jag beställa den i stretchigt satin o chiffong?
    Visst ska the lace up bara vara baktill där uppe, och hur förklarar jag det?
  • daniiel
    Anonym (gravid) skrev 2012-04-30 12:46:55 följande:
    Åååååå Daniiel tack =) Det är den jag vill ha men blev såååå osäker på att hmm heter det, shiffongen var delad framtill. Det är det inte på dom bilderna va?
    Nej, den ser inte ut att vara det (även om den kanske är det). Jag tvivlar extremt mkt på att du skulle få delad chiffong framtill om du skickade in dom bilderna. Underbart vacker klänning är det verkligen iaf :)
  • daniiel
    Anonym (gravid) skrev 2012-04-30 12:51:47 följande:
    Daniiel: Vad är den i för material? ska jag beställa den i stretchigt satin o chiffong?
    Visst ska the lace up bara vara baktill där uppe, och hur förklarar jag det?
    Jag skulle beställt den i satin med chiffong över, just för att är den bara i chiffong så kan den lätt bli genomskinlig osv. Med satinet under blir den stabilare och man behöver inte oroa sig över att den ska bli för tunn.

Jag hade nog valt att rita dit snörning, likt bilden nedan. Sedan skriva "I want lace up in the back. Not zipper."

• Anonym (gravid)

Daniiel: tror du en gravidmage får plat i den klänningen? borde det väl göra eller behöver jag säga att jag är gravid?

• daniiel
    Anonym (gravid) skrev 2012-04-30 14:41:08 följande:
    Daniiel: tror du en gravidmage får plat i den klänningen? borde det väl göra eller behöver jag säga att jag är gravid?
    Det tror jag absolut att den får :) Men, eftersom du väljer med snörning i ryggen, så beställ klänningen i en strl större än vad du är nu. Är du en strl 38 nu, så beställ den i en 40 med snörning. Då kan du ha klänningen även om du får en lite större mage än väntat eller om du knappt har fått någon mage alls. Och gör som de skrivit ovan här, plussa på ca 10cm på längden. En klänning är ju alltid lättare att ta in och lägga upp om det skulle behövas än tvärtom. Ja, det är mina tips iaf :)
  • Anonym (gravid)
    daniiel skrev 2012-04-30 14:59:38 följande:
    Det tror jag absolut att den får :) Men, eftersom du väljer med snörning i ryggen, så beställ klänningen i en strl större än vad du är nu. Är du en strl 38 nu, så beställ den i en 40 med snörning. Då kan du ha klänningen även om du får en lite större mage än väntat eller om du knappt har fått någon mage alls. Och gör som de skrivit ovan här, plussa på ca 10cm på längden. En klänning är ju alltid lättare att ta in och lägga upp om det skulle behövas än tvärtom. Ja, det är mina tips iaf :)
    Tack =)
    Jag satte snörningen upptill bara alltså över skuldrorna eftersom jag inte vill att den ska vara tajt under bysten =)
    Nu ska jag se vad det kan bli för pris på den :D
  • Anonym (gravid)

Tack alla, ni verkar ha räddat min bröllopsdag =)

Svar på tråden Vad tror ni om denna brudklänning?