• Anonym (Ledsen)

Var kan man prova klänningar i storlek 48?

Var jätte glad skulle ut och prova brudklänning. Var inne i en butik och hittade några som var fina och när jag frågade om jag kunde prova någon, så sa dom att dom hade bara i max storlek 42. Jag frågade om dom hade någon annan liknande i större storlek som jag kunde prova. Men det hade dom inte, de skulle kunna beställa in, men då var jag tvungen att köpa klännigen. Det hela slutade med att jag gick därifrån gråtande och kände mig super tjock.

Jag som aldrig har gift mig och inte brukar ha klänningar skulle gärna vilja prova en klänning så man vet vilken modell som är snygg.

Så nu undrar jag var kan man gå och prova större klänningar? Jag bor i Göteborg, men ska upp till Stockholm om några veckor.

Jag är inte intresserad av kinaklänningar, då jag inte vet vilken modell som är snyggast på mig. Det jag helst skulle vilja ha är en klänning med axelband och spets som är i ganska mjukt material.

Snälla hjälp Gråter

• Svar på tråden Var kan man prova klänningar i storlek 48?
  • sannasofia

Jag var på lite olika butiker i stockholm, Lilly hade en hel del klänningar i större storlekar och smickrande modeller. 

Jag var också ute i Ropsten, på Bridal Outlet, men upplevde inte att de hade så mycket klänningar där, men det kanske berodde på min smak vad gäller klänningarnas utseende.

Sedan var jag på Bröllopskällan, Söders högtidskläder och Bröllopsbutiken och där fanns det en handfull klänningar på varje ställe som jag provade, men då plockade de ju fram klänninagr till mig som passade in på det som  jag letade efter och det kanske fanns ännu fler klänningar att prova. 

Jag var också inne på Sthlm brud och fest och där hade de klänningar i strl 44 ungefär, men man får ju ändå  känsla för hur de kommer att sitta i rätt storlek sedan. 

Hoppas du hittar din klänninig! 

• Dazzle

Hej

Så där ska du inte känna!! Det finns massa butiker med alla möjliga storlekar!! Det gäller nog dock att hitta en som har massa klänningar hemma tror jag. Jag bor i Småland och på två av tre bröllopsbutiker fick jag prova minst fem klänningar. Där jag köpte min fick jag prova 10 stycken!! Å fick massa hjälp om vilken typ av modell och allting. Kände mig jättenöjd och jättefin - jag som alltid fått nöja mig med vad som gått på kunde helt plötsligt välja och vraka bland minst femton underbara klänningar!!!

Min klänning heter Special Day och är ett nytt märke som absolut har större storlekar. Kollade min nu och den är i storlek 48 och det var den minsta jag provade! Jag var för övrigt på Bröllopsbolaget i Gislaved och Kristina Brud och Fest i Jönköping och fick dessa trevliga bemötanden!! Där jag köpte (där jag kunde välja på tio) var på Kristina.

Lycka till!!!

• Anonym (Ledsen)

Tack för svaren.

Ingen annan som har några tips i Göteborg? 

• Dazzle

Hej igen

Detta märke köpte jag, Här kan du se återförsäljare även i Gbg. Det finns oxå massa på hemsidan. Klänningen jag köpte var dock inte på + kollektionen utan stl 48 i ordinarie serie.

http://www.specialday-ireland.com/sweden.html

• Lebendig

Lilly! De har flera klänningar till mig som har 48, men de hänger inte framme. De har dock tidsbokning. Annars så drog jag till ingvors brud o fest i Norrköping och de hade några också och fantastisk service.

• LindaochJohn

Jag rekommenderar Lilly!

jag hade samma problem som dig men i den butiken var de super snälla o duktiga o det fanns i min storlek.
    Åk dit när du är i Sthlm, ligger på Birger Jarlsgatan!

• MissBroccoli

Om du ska till Stockholm så kolla in www.bridaloutlet.se/

De har klänningar i större storlekar. jag hade planer på att ta mig dit men sen hittade jag en klänning i en annan affär (var ej ute efter en traditionell klänning, jag tittade mer på deras fest/bal klänningar) En kompis köpte sin brudklänning av dem och var super nöjd! Hon har kanske storlek 42/44. vet att hon hade möjlighet att skicka tillbaka om den inte passade men hon tog mått på sig själv och sedan mätte de på klänningen och det funkade. Den klänning hon fastnade för hade de bara ett ex kvar av och den var på rea. Den hade en liten liten fläck på sig så hon fick ännu mer rabbat än det redan nedsatta priset och vi fick leta länge innan vi hittade fläcken så de verka även ha riktigt bra service.

Lilly tittade jag lite på med och de har riktigt fina klänningar! men som sagt jag ver mer inne på en festklänning än brudklänning så jag har dålig koll på deras brudklänningar men vet att jag har läst om flera här som har lite större storlek och de har blivit super nöjda med Lilly klänningar! De har en återförsäljare i kungsbacka:

Svahns Bröllop & Festkläder
    Gymnasiegatan 12
    43450 Kungsbacka

Ring dem å fråga om de har större storlekar hemma. Och du ska absolut INTE behöva känna som du gjorde i första affären! Önskar dig lycka till med klänningsletande!

• Anonym (Ledsen)

Tack alla för era uppmuntrande ord och tips{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Var kan man prova klänningar i storlek 48?