Fick ni pengar när ni önskade det?
lisa29 skrev 2012-05-29 18:50:24 följande:
Men jag har åkt för att vara med och fira bröllopet jag kanske har tagit semester för att kunna vara med och jag har köpt nya fina kläder som passar till bröllopet, då vill jag faktiskt inte betala pengar som går till deras bil/mat mm. Jag är ledsen. Jag kanske oxå skulle behvöa hjälp ekonomiskt efter det bröllopet. Önska er present på en resebyra så är det lättare. Har man inte råd att gifta sig dyrt så bör man hoppa över det tycker jag, för gästerna lägger faktiskt oxå ner en del tid och pengar på att fira.Du behöver ju verkligen inte ge en present. Men du kanske tycker att det är bättre att lägga pengar på en skål som brudparet kastar efter 1 år? Det är väl om något bortkastade pengar.
Jag tycker det är smidigt med pengar, då får brudparet exakt vad de behöver. Är det mat för dagen let so be. Är det en resa låt dom resa! Att vi inte väljer presentcheckar är för att det var smidigare för alla att ge pengar, det är ju liksom samma sak. Men dom slipper åka iväg och "växla". Tänk om vi vill beställa resan själva på nätet det hade ju varit tråkigt då att få pengar på fritidsresor då eller liknande.