Fick ni pengar när ni önskade det?
Vi bodde också tillsammans innan och kände att vi ville önska pengar ifall någon ville ge något. Vilket definitivt inte är ett tvång. Vi har folk i bekanskapskretsen som la mycket pengar på resan till vårt bröllop osv.( vilket vi uppskattade då vi ville ha dom där) Vi skrev en fin formulering typ att om ville ge en gåva så önskade vi ett bidrag till vår bröllopsresa.(kommer ej ihåg den exakta formuleringen) Resan var mestadels betald och definitivt budgetterad redan.
Vi hade ett speciellt konto där man om man önskade kunde sätta in pengar. Tanken med kontot var att ingen skulle känna sig "utpekad" för att dom gav mindre eller mer..eller inget alls. Vi har faktiskt inte ens en aning om vem som gav vad och hur mycket. Bara slutsumman.
Någon valde att ge en present istället (vilket vi uppskattade) En person (hon som gjorde bröllopstårtorna) valde att ge oss tårtorna i present... det var helt enkelt så olika. Någon valde att växla till Euro och gav oss det tom innan bröllopet..
Personligen så har jag inget emot att ge pengar i present..dock ger jag hellre ett presentkort om det är möjligt.. jag tycker man ska göra vad man känner och kan göra.. Till syvende och sist så gifter man sig ju inte för presenternas skull :)