• FruSSE

Fick ni pengar när ni önskade det?

Vi har inte så mycket önskat oss pengar som undbett oss prylar. Vi skrev och undrade om de ville dela denna fantastiska dag med oss och att det är gåva nog. Om de däremot ändå känner att de vill ge någonting så är ett bidrag till bröllopsresan önskvärt. (fast med andra ord).

Vår bröllopsresa är redan betald och klar, så det handlar inte om det. Det handlar inte heller om att vi skulle behöva pengarna, men jag själv vill alltid gärna ge någonting om någon fyller år och bjuder på kalas/man blir bjuden på middag/konfirmationer/bröllop osv. Om man är en person som väldigt gärna vill ge någonting så gör man också det. Då är det ju bättre att ge dom en hint om vad man i så fall helst vill ha då.

Presentcheckar på en resebyrå skulle jag ALDRIG önska mig. Inte ge bort heller. Om den resebyrån kursar så är pengarna kastade i sjön. Dessutom går vi aldrig till en resebyrå när vi ska resa någonstans. Bara tanken på att stå där med en galen 1,5-åring och inte få trycka på datorn själv utan behöva titta på en tant på 55+ som letar efter bokstäverna med pekfingervals...aldrig i livet!

Tycker det är tråkigt med personer som ser presenter som något man ger bort med förbehåll. Att de måste VETA exakt vad mottagaren använder presenten till. I samma stund som de ger bort något så är det ju inte längre deras.
    Varför skulle det vara bättre att köpa en fysisk sak som ingen vill ha och som bara blir ståendes? För vem var det bättre? Tillverkaren möjligtvis, men för givaren och mottagaren så är det ju bara energi och pengar kastade i sjön... 

• FruSSE

Vi skrev i infon att antingen kan de sätta in valfri summa på konto nr ... eller så får de gärna lägga pengarna i ett kuvert, skriva en hälsning och sen lämna detta till värdparet på plats. På så sätt kan vi i lugn och ro läsa hälsningarna och så senare.
    Självklart påpekade vi igen att den största gåvan är att dom är där och firar med oss.  

• FruSSE

För er som funderar kring det här med konto nr: Vi öppnade ett speciellt konto enbart för ändamålet. Det kan man göra enkelt via sin internetbank :) 

Svar på tråden Fick ni pengar när ni önskade det?