lisa29 skrev 2012-05-29 18:50:24 följande:
Men jag har åkt för att vara med och fira bröllopet jag kanske har tagit semester för att kunna vara med och jag har köpt nya fina kläder som passar till bröllopet, då vill jag faktiskt inte betala pengar som går till deras bil/mat mm. Jag är ledsen. Jag kanske oxå skulle behvöa hjälp ekonomiskt efter det bröllopet. Önska er present på en resebyra så är det lättare. Har man inte råd att gifta sig dyrt så bör man hoppa över det tycker jag, för gästerna lägger faktiskt oxå ner en del tid och pengar på att fira.
Det finns inga lagar på att du behöver ge en present
alls eller följa önskemålen som brudparet har.
Så köp en vas du, eller ett set med handdukar... Eller varför inte ett bäddset?
Eller varför köpa något alls?
Du hedrar dom ju med din närvaro och dina nya fina kläder...
Vi bokade inte vår resa via en resebyrå.
Det gick inte att boka det vi ville via resebyrå helt enkelt.
Men vi kanske skulle ha åkt på en annan resa då? Till en plats vi inte ville åka till bara för att kunna önska oss presentkort?
Dålig inställning tycker jag.
Vi fick pengar av snälla människor som ville hjälpa oss att få vår drömresa (nu blev det en mardrömsresa men det har inte med saken att göra). Om vi skulle önskat oss presentkort så hade vi lika gärna kunna önska oss mer prylar (vilket vi verkligen inte ville ha då vi slagit ihop två hem och dessutom byggt hus).
Vi önskade oss egentligen bara att dom kom, hellst i medeltidskläder då, då det var temat. Men inget krav på det heller. Men
om någon ändå ville ge något så var det alltså pengar som kunde hjälpa oss att lyxa till resan lite. Den var annars betald och klar flera månader innan bröllopet. Men det var ju trevligt att kunna unna oss något extra.
Inga pengar förslösades dock i vårt fall.
(istället för "inga djur skadades under inspelningen" om ingen förstod referensen)