• Pagnie

Hur är det med marskalkerna?

Min blivande ska ha kravatt i kyrkan men hur är det med marskalkerna (stavning?) ska dom också ha kravatt eller är det vanligare att dom har slips?

• Svar på tråden Hur är det med marskalkerna?
  • Pagnie

hum ja det låter ju vettigt. För först var jag inställd på att alla skulle ha kravatt men sen började jag fundera. Och det där med slips på dom låter ju kanske mer vettigt för precis som du säger att göra skillnad på dom eftersom man gör det med tärnorna.
    Men om dom har slips ska dom ha väst då också?

• Pagnie
    daniiel skrev 2012-05-01 23:54:55 följande:
    Det är väl en smaksak och eventuellt en pengagfråga. Vi ville inte att brudföljet skulle behöva lägga ut pengar på speciella kläder osv och vi hade absolut inte råd att spendera massa pengar på deras kläder. Det i kombination med att maken ville se speciell ut gjorde att vi valde bort väst till hans fyra marskalker. Vi hade tur, där maken köpte sin väst och kravatt hade de jättefina ljusrosa slipsar på superrea för 30kr/st, så det blev billigare än vi hade tänkt oss. En slips kan ju kosta rätt mkt, speciellt om man letar en speciell färg.
    Jo men precis det är ju det också. Jag vill ju inte heller att dom ska behöva köpa själv. kostym har dom ju allihop så det är inget problem men väst och sånt som sagt. Men det funderar jag på om vi ska köpa till dom. Jag köper ju ändå klänningarna till tärnorna så man känner ju lite att man borde i det fallet också. Men det är som du säger blivande kanske vill se lite speciell ut. Frågan är ju bara hur man ska göra med väst. det är en mycket bra fråga. Måste nog spåna lite på den. Men dina tärnor vet jag i alla fall var hur vackra som helst. Kan inte sägas för många gånger. så nu letar jag som en galning efter den längden på klänning.
  • Pagnie
    AnnL skrev 2012-05-02 08:12:08 följande:
    Våra ska ha slips. Vi hade tur och hittade superfina på Tradera för 49:-/st  Glad
    Ja jag har hittat jättebra slipsar på ebay faktiskt. Har beställt en till min far men dom kan jag nog beställa åt dom med om det blir så att dom ska ha slips.
Svar på tråden Hur är det med marskalkerna?