Inlägg från: J8783 |Visa alla inlägg
  • J8783

Någon som beställt bukett/brud bukett från Euroflorist?

Jag är i valet av att beställa min brudbukett från Euroflorist.se den här är jag inne på ---> http://www.euroflorist.se/grandiosa-gerberas-pr646? Tycker den är så fin!!
    Men även denna ----> http://www.euroflorist.se/rosa-bandet-kampanj-pr1789? Detta är ju en rosa bandet bukett, gäller den då i juni månad också?

Är lite smått besviken har varit på min lokala blomster butik och hört mig för om dessa liknande dom ville ha 1200kr/ för en sån, det priset går tyvärr inte nu, pappa ger mig denna som en gåva. Utöver att han betalar tårtan. Förändring i ekonomin har gjort att han är jätte besviken för 1000-1500kr på bukett kan han nu inte lägga. 
    Känns ändå okej med tanke på en vigsel cermoni på 5min, men känns ändå roligt att ha någon bukett då vi ska fotograferas före vigseln.

Men behöver lite erfarenheter från nån annan som beställt därifrån?? Ursäkta långt inlägg.

Jag bor i en liten ort som heter Torsby, Värmland. Om jag nu beställer därifrån ska dom leverera den åt mig dagen före eller kan jag chansa på att den hinner komma innan kl 14.00 den 1/6?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-02 12:35
    Båda buketterna visas som mini, men jag vill ha elegant på bägge. Fast väljer ut en av dom. Vem tycker ni var finast? Kommer ha svart klänning som finns i galleri med blommor på, och cerise bolero som skiftar i röd nyans.

• Svar på tråden Någon som beställt bukett/brud bukett från Euroflorist?
  • J8783

Ja ska försöka med det.. Men tyvärr ingen fyller år Haha min farfars bror bor nu i Svennis gamla hus Men nää han är inte "kändis" i mina ögon he he.. Hatar fotboll också.. Tyst Men Ishockey går an. 

Jasså var han det? Det tror jag också på Tungan ute 

• J8783
    Skogsblomma skrev 2012-05-04 09:29:23 följande:
    Har du visat floristen de här bilderna och då sätter dem ett pris på över tusenlappen? Mycket konstigt!

Gå in i butiken igen och säg att du vill ha en av dessa buketter med fint band runt stjälkarna, det blir vanligt bukettpris. Buketten med gerberan bör ligga på ca 200 och den andra något dyrare kanske 300-350 kr. Du behöver inte binda något själv. Priset bör va som en vanlig present bukett plus kostnad för band ca 20 kr. Inget avancerat eller tidskrävande jobb på dessa buketter!

Det blir dyrare om du beställer från Euroflorist för då får du betala budet med!

Lycka till
    Tack! Jag har faktiskt funderat på att ta en "rövare" med dom. Men känns lite pinsamt. Kanske för att jag sa -brudbukett? När jag visade dessa. Hon kanske ansåg det skulle vara pärlor osv kanske mer tidskrävande än jag faktiskt begärde. Hon var väldigt för att prata "över huvud" på mig. 

Ska absolut höra med dom, annars ev får jag binda en själv. Men får man det snyggt? Menar så dom inte ramlar ut osv?

{#emotions_dlg.flower} 
  • J8783
    Skogsblomma skrev 2012-05-04 13:25:12 följande:
    Jag blir så trött, det ska inte spela någon roll om du säger brudbukett. Allt kan va en brudbukett och floristen skall ge dig det du vill ha. Du vill ha en helt vanlig handbunden bukett med band runt. Du kan ju gå in dagen innan bröllopet och plocka de blommorna du gillar i deras kyl, be dem binda en kompakt bukett av det och sätta band på. Då finns det ingen konsultation att ta betalt för och ingen specialbeställning eller extra jobb. Blommorna som du vill ha ingår i ett standard sortiment enligt mig så det bör finnas grejer att välja på ur kylen.
    Förlåt om jag har varit dryg.. Skäms Jag gör så som du skrev.. Då ordnar det sig. Är ny med allt detta och vill inget annat än få gifta mig, allt knakar samman för kriser som uppstår nu som en aldrig trodde kunde vara en käpp i hjulet inför detta kommande... Skrikandes

Tack! Glad
  • J8783

Skogsblomman: Solig puh okej. Jag funderar på att göra så. Vill bara ha en liten fin bukett, mer symbolisk

Tezzisen: Oj då.. Ja det ger mig lite mera tvivel att inte riskera nått. 

Jag ska försöka gå dit igen och be dom binda en åt mig för det priset jag ger och med fint band.
    Och hoppas det är en annan florist där då Det ordnar sig nog tack o lov {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Någon som beställt bukett/brud bukett från Euroflorist?