Inlägg från: Skogsblomma |Visa alla inlägg
  • Skogsblomma

Någon som beställt bukett/brud bukett från Euroflorist?

Har du visat floristen de här bilderna och då sätter dem ett pris på över tusenlappen? Mycket konstigt!

Gå in i butiken igen och säg att du vill ha en av dessa buketter med fint band runt stjälkarna, det blir vanligt bukettpris. Buketten med gerberan bör ligga på ca 200 och den andra något dyrare kanske 300-350 kr. Du behöver inte binda något själv. Priset bör va som en vanlig present bukett plus kostnad för band ca 20 kr. Inget avancerat eller tidskrävande jobb på dessa buketter!

Det blir dyrare om du beställer från Euroflorist för då får du betala budet med!

Lycka till

• Skogsblomma

Jag blir så trött, det ska inte spela någon roll om du säger brudbukett. Allt kan va en brudbukett och floristen skall ge dig det du vill ha. Du vill ha en helt vanlig handbunden bukett med band runt. Du kan ju gå in dagen innan bröllopet och plocka de blommorna du gillar i deras kyl, be dem binda en kompakt bukett av det och sätta band på. Då finns det ingen konsultation att ta betalt för och ingen specialbeställning eller extra jobb. Blommorna som du vill ha ingår i ett standard sortiment enligt mig så det bör finnas grejer att välja på ur kylen.

• Skogsblomma

Oj nej! Jag blir inte trött på dig utan floristen! Det är nämligen sådana florister som sabbar och får folk att tro att dem måste binda sin egna brudbukett för att dem har en taight budget. Jag hade en kund som ville ha en brudbukett för 200 kr förra veckan, det var inga problem alls såklart. Visst du får ingen stor droppformad bukett, men det finns alltid en fin lösning för alla budgetar. Hon fick en liten kompakt bukett med band runt stjälkarna. Tog mig 10 minuter att fixa ihop, precis som en vanlig bukett.

Du ska se att det blir kanon allting!
    Lycka till!

Svar på tråden Någon som beställt bukett/brud bukett från Euroflorist?