Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

stående vigsel

De flesta har inga problem att stå still i ca 30min. Vi står ju många gånger så länge. Konserter och andra tillställningar, köer osv osv. Att ordna sittplatser åt de äldre är väldigt snällt och säkerligen behövligt. Resterande, friska, människor bör kunna stå den tiden utan att det blir alltför jobbigt :)

• daniiel

Haha ptja, jag är "bara" 25år och trots det var det nog många år sedan jag hoppade och dansade runt på konsterter faktiskt. Jag, och majoriteten av de som är på samma konserter/festivaler som jag är, brukar stå bakom tonåringarna som hoppar, studsar och dansar runt längst fram. Självklart är det olika för alla, men de flesta kan nog stå relativt stilla under en halvtimma :) Precis som någon skrev här ovan också, så står ju brudparet stilla en hel vigsel. Ja, visst, vi vände oss mot varandra när vi sa löftena och mot solisten när hon sjöng samt att i kyrkan är det ju knäböjning. Utöver de småsakerna, så stod vi ju helt stilla. Även gäster på en vigsel kan ju vända på sig lite och blir det alldeles för jobbigt kan man nog även ta ett par steg åt något håll utan att det stör :)

Svar på tråden stående vigsel