• gto

stående vigsel

Jag och min blivande tänkte gifta oss borgligt på en jätte stor brygga nästa sommar. Vi hade först tänkt att ha stolar för att sedan bära upp efter vigseln till lokalen ca 30 meter därifrån. Men stolarna är ganska tunga...
    Vi funderar på att ha en stående vigsel med två rader längst fram som är för sittande ( dom äldre)
    Vad säger ni ??? det är en överraskning vart vi ska gifta oss oxå....

tacksam för svar

• Svar på tråden stående vigsel
  • gto
    SkövdeSophie skrev 2012-05-06 00:17:00 följande:
    Jag höll flera vigslar utomhus förra sommaren. Alla var stående, inklusive jag och brudparet Det fungerade utmärkt. På en vigsel hade de två bänkar längst fram för äldre släktingar, samt parets föräldrar. Mitt tips: strunta i stolar!
    Ja det är det jag tänker oxå. Dessutom är ju en borglig vigsel kortare. och dom äldsta vi har är 69 år så det borde funka. Blir så krångligt med stolar. Trodde det var klapp stolar där men ikke. tack
  • gto
    aniara skrev 2012-05-05 23:20:04 följande:
    Jag personligen hade tyckt att det var jättejobbigt att stå stilla så länge. Finns det inga lättare stolar ni kan få tag på? Typ vanliga klappstolar?
    borglig vigsel ca 20- 30 min. två låtar det borde ju gå tycker jag eller...
  • gto

att dom ska stå blixt stilla kommer inte vara nåt krav . osäker hur vi ska göra faktist. Om det hade vart klappstolar hade det bli sittande...

• gto

tack så mycket alla. Vi kommer antagligen ha stående vigsel. tror det passar platsen också och hur vi vill att vigsln ska va. avslapnad och inte så stel.
    Tack ni är bäst

Svar på tråden stående vigsel