Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

"De gifter sig inne i Big brother-huset"

Ikväll gick det in två personer i BB-huset för att de ska ha sin möhippa och svensexa samt vigsel och bröllopsfest där inne tillsammans med deltagarna. Man kan läsa om det på bland annat Aftonbladet, www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/dokusapa/bigbrother/article14784247.ab

I "Kär och galen" gifte sig väl också paren direkt i tv-studion? Samt det där programmet "Fyra bröllop", där gifte sig också paren inför tv-kameror. Det finns väl många fler program också.

Här, där jag bor, är det en festival varje sommar som heter Trästocksfestivalen. Någon sommar sökte arrangörerna till den festivalet ett par som ville viga sig på scenen under festivalen.

Det är ju också par som gift sig tex på Ikea. Ikea i Örebro har åtminstone haft en vigsel.

Vad tycker ni om sådant? Att gifta sig i tv, inför en massa okända människor på tex en festival eller varuhus? Hade du velat ha en sådan vigsel?

• Svar på tråden "De gifter sig inne i Big brother-huset"
  • daniiel

Jamen just det, tror jag hört och sett om det på Skansen :) Jag kan tycka att visst, det kan nog vara en kul grej, men frågan är hur länge? Då tror jag ju dock att ett drop-in bröllop på Skansen eller en vigsel på en konstig plats, som tex Ikea, är en helt annan sak än att gifta sig i tex BB-huset. Alla vill ju inte ha familj och vänner närvarande och göra en stor grej av och det må så vara, där är man ju olika. Jag tänker dock att nu, de som gifte sig i BB-huset, undrar om de kommer tycka att det var en bra idé om 10, 20, 50år också? Att okända människor planerade möhippa/svensexa och att de valde att gifta sig framför hela svenska folket, men utan sina nära och kära. Jag menar inte att det absolut kommer ångra sig, det kan jag ju omöjligt veta, men jag tror att jag skulle gjort det. Det hade som sagt kanske känts som en kul grej just då, men inte senare. Nog för att de kanske har en ceremoni när de kommer ut ur huset också och sådär, men då har ju "the big moment" redan varit.

Svar på tråden "De gifter sig inne i Big brother-huset"