Inlägg från: Godis |Visa alla inlägg
  • Godis

Vad passar till detta?

Kommer äntligen gifta mig i november 10.11.12 Skrattande 

Har hittat klänning och bolero men kan inte bestämma mig för skor. Velar mellan ett par i färg typ fuchsia, eller ett par vita med "diamanter" på hela skon. Båda högklackade. Vad tycker ni?
    Ni som gift er i kortare klänning när det varit kallt ute, har ni använt strumbyxor/stayups eller bara ben?
    Ska jag köra på pärlor eller hängande örhängen? Halsband? 
    Utsläppt eller uppsatt hår? Kommer ha nedanför skulderbladenlångt hår i november....

Tror inte jag missat något nu va? Flört

Klänningen:

Boleron:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-07 21:41
    Visst väl att det var något jag glömde.... Vi ska gifta oss borgerligt med familjen och sedan middag med dom. Tänkte ha en mindre bukett men vet absolut inte vilka blommor som funkar i november... Ska man köra på fuchsia/lila/grön bukett med fuchsia skor eller diamantskor o en halt annan färg på bukett? *pust* :)
  • Svar på tråden Vad passar till detta?
  • Godis
    Chicita skrev 2012-05-08 16:47:03 följande:
    Jag skulle kört på färgade skor och en färgklick till bukett.

Inte allt för långa örhängen, kanske med en "diamant" och en hängande pärla under? 
    Och ett kort halsband med liknande hänge som örhängena...

Jag skulle satsat på uppsatt hår, eller halvuppsatt. För mig är det festligare helt enkelt. Men om du känner dig mer bekväm med utsläppt så kör på det.
    Det viktigaste är att du känner dig som dig och inte som att du är på maskerad Glad 
    Tack Glad
  • Godis
    Pyttsan skrev 2012-05-08 20:49:32 följande:
    Jag hade personligen val färgade skor, men jag tycker du ska välja de skor som du tror att du använder i andra sammanhang. Har man en gång satsat på ett par bekväma skor så vill man kunna använda dem, tänker jag. Glad

Själv hade jag haft strumbyxor, skulle känna mig oklädd och naken utan i november, dessutom tycker jag att det är mindre festligt om man är barbent. Men vilken sort man väljer är ju vad man tycker att är bekvämt!

Klänningen ser läcker ut!  Jag hade valt uppsatt hår. Har ingen bra motivering, men jag tycker att man har sett "långthår, halvuppsatt med lockar" i tusen varianter de senaste 10åren. En slät uppsättning till den släta tjusiga klänningen vore urläckert!
    Tack Glad
  • Godis
    malli716 skrev 2012-05-09 11:01:32 följande:
    Jag var med en kompis som skulle gifta sig när hon provade klänningar. En väldigt kunnig smöerska/butiksförsäljare sa att oavsett om det är 30 plusgrader eller 30 minusgrade så ska man alltid ha strumpbuxor på sig. Man blir citat; " alltid lite fuktigt mellan låren när man är nervös och står upp länge. strumpbuxorna fångar upp fukten utan att det rinner eller känns kladdigt" Ganska smart sagt tycker jag. Så jag tog på mig exakt hudmatchande strumpbyxor på min kompis bröllop, till min korta klänning, i 30 plusgrader.  Det var det BÄSTA tipset jag någonsin fått! Jag ska aldrig göra något annat på såna där finare fester/bröllop Skrattande

Jag tänker inte ge några råd om dina skor eller örhängen angående färg eller stil. Det jag råder dig till är att om du hämtar ut klänningen innan stora dagen, kanske ganska långt i förväg (?) så har du ju tid att prova dig fram och köpa olika skor. Lämna tillbaka dem som inte passar. Sedan kanske du har en kompis eller någon i familjen som är duktig på frisyrer. Prova dig fram även där och se vad du känner dig bekväm i. Och våga prova det oväntade, det kan vara ett vinnande koncept!

Lycka till! Solig
    Tack Skrattande
Svar på tråden Vad passar till detta?