Inlägg från: Mysullis |Visa alla inlägg
  • Mysullis

Vågar ni ha med vigselringen på solsemestern?

Ni som har en ring som är köpt för, låt säga, mer än 10000-15000 kr. Vågar ni ha med den på en resa utomlands? Ex en sol/bad-semester där man inte har med sig ringen till stranden och måste i så fall lämna den på hotellrummet. Hur har ni gjort? Haft med och lagt den i safety boxen (om det finns  någon)? Eller lämnat den hemma i Sverige?

Vi ska på bröllopsresa till en soligt land långt bort, som är rätt fattigt, och vet verkligen inte om jag vågar ha på mig/med mig vigselringen. Skulle vara så hemskt att bli rånad eller få den stulen.

• Svar på tråden Vågar ni ha med vigselringen på solsemestern?
  • Mysullis
    chrpe skrev 2012-05-08 10:59:52 följande:

Vi kommer också åka på solsemester och min förlovningsring kostar 20000, jag kommer köpa mig en billig silverring (då jag har vitt guld i den andra) för ca 100 kr som jag har på semestern. Visst ska man kunna använda sin ring i vått och torrt vilket jag annars gör förutom när jag tränar, men jag skulle bli sååå ledsen om den försvann. Visst kan den försvinna annars också, men jag känner mig lugnare och tryggare om den ligger säkert hemma =)

Köpte också ett silverrings-set som är en slät ring + en ring med sten. Så nu ser jag gift ut även på kommande resa!! :)
Svar på tråden Vågar ni ha med vigselringen på solsemestern?