Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...
Jag får också finnar, och pormaskar. Jag är 26 år och det har inte gått över änsålänge så jag har inget hopp om att det ska gå över tills vi gifter oss heller. Min syster har samma problem och min pappa som är runt 60 får också finnar.. Jag har testat olika krämer och just nu kör jag med ansiktsskrubb och lite annat som håller det nere men det är inte fritt från finnar ändå. Jag får även på ryggen och har massor med ärr efter dem (som jag upplever som stort problem, andra kanske inte uppmärksammar det lika mycket som jag).
Så min plan är att jobba omkring problemet, nedsläppt frisyr som täcker ryggen, ev. bolero eller jacket och smink som täcker bra. Har en concealer kräm från Yves Rocher som täcker rätt bra för mig. Det som hjälper mest för min hy (jag har dock inte gått till hudterapeut men min syster har och det hjälpte inte) är rengöring morgon och kväll och en bra kräm för min hud så att huden inte torkar ut och producerar ännu mer finnar i ren panik. Slarvar jag med att tvätta bort smink ordentligt någon kväll så är där extra många finnar sen. Så inför bröllopet är det nogrannhet som gäller helt enkelt :)
Sen är ju allas hy olika, men jag tänkte att jag för göra det bästa av vad jag har. Nu använder jag mest Yves Rochers produkter för tillfället av diverse anledningar, men jag pratade med dem i affären för att få rätt produkter till min hy. Det hjälper lite iaf om än inte helt och hållet.
Så prata med en butik som säljer hudprodukter/någon som är kunnig kring hud om vad som skulle passa din hudtyp. Det är mitt tips.