Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...
Lider med dig o vet precis hur det känns! Fyller snart 30 o har problem med finnar...både i ansiktet o på ryggen...
På sommaren blir det alltid bättre av att va mycket ute i solen o slippa massa kläder, men när hösten kommer börjar det om igen. Alkohol o skräpmat gör det ännu värre, samt godis o snax. O så självklart strax innan mensen.
Att dricka mycket vatten brukar vara ett knep för det rensar kroppen. Jag kör med ACOs peelingcreme när jag tvättar ansiktet för att gnugga bort all yttre smuts (avgaser, skit från jobbet, damm, m.m.) samt barnängens tvål. Kör jag med nåt annat får jag finnar direkt eller snustorr hy. Smörjer gör jag med Dove BodyCream, lagom återfuktande, går in fort och känns inte fet o huden blir len o mjuk.
O eftersom ni håller på med babyverkstad, kan jag rekommendera att du går till hälsokosten o köper Apiforce "bidrottninggelé". Det har använts i tusentals år av kineserna för att åka fertiliteten o gör dessutom underverk för hår, hud o naglar. Jag fick hår som en hollywood-stjärna, starka naglar o fin lyster i huden PLUS att jag mådde mycket bättre. Dessvärre hjälpte den inte oss gällande fertiliteten, men det berodde inte på den (snarare brist på sex pga jobbar motsatta skift).
Jag ska börja med Apiforce igen, tror min kropp behöver det nu efter ca 10 veckors förkylning, är totalt tom på energi.
Motion o frisk luft gör ju oxå underverk för huden, vad jag längtar ut på joggingrundan igen (har just nu problem med luftvägarna o grym hosta, går jag till bilen får andnöd). Och vad gäller smink, så testa dig fram till nåt som passar din hy. En del foundation ger mig finnar efter ca 20 min, det jag har nu (nåt billigt från Dollarstore faktiskt) är jättesnäll mot min hy när jag väl sminkar mig. Jag jobbar på industri, så jag behöver inte daglig makeup mer än mascara. Prata med personal på make up-affärer om dina problem o om du får några bra tips från hudterapeuten, får du gärna dela med dig
Vill inte heller se ut som en pizza när jag gifter mig...