Inlägg från: Anonym (Hudterapeuten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hudterapeuten)

Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...

• Anonym (Hudterapeuten)

Hej alla!

Jag har arbetat som hudterapeut i 8 år och har behandlat många tjejer i alla åldrar med hudproblem. För drygt ett år sedan satte jag in en hormonspiral som jag valde att ta ut efter att jag fick acne på rygg, bröst och i ansiktet och det har jag fortfarande problem med. Det kan annars vara det svåraste, just att hitta orsaken till det som poppar upp i huden. Stress och livsstil, kost och genetiskt arv, tillsammans med vad för produkter man använder är några av de saker jag brukar gå igenom med mina klienter. Vissa hudtyper har större benägenhet att få pormaskar och finnar. Mitt råd är att gå till en hudterapeut för att få en ordentlig hudanalys - vilken hudtyp har du och vad krävs för att den ska bli så fin som möjligt efer dina förutsättningar?! Det måste vara själva grunden att utgå ifrån för att veta vad som passar för just dig!

Ett litet tips om du som jag har en hormonell obalans är efamol som finns på hälsokosten. Det innehåller jättenattljusolja som är hormonreglerande - bra både vid hudproblem och mensvärk - samt omega 3 och 6.

Svar på tråden Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...