• Styrka

Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...

Jag har ett knep som är så löjligt enkelt att jag ofta blir bemött med skepsis. Men det funkar för mig och mina vänner i alla fall.
    Treo.
    Eller rättare sagt, Magnecyl. Acetylsalicylsyra.
    Alla krämer som är bra för oren hy, pormaskar, fet hy etc har salicylsyra som aktiv ingrediens. Magnecyl har acetyl-salicylsyra. Jag vet inte vad acetyl-biten gör, men förmodligen är det den som gör det smärtstillande. Eftersom de kemiskt är så lika bestämde jag mig för att prova Magnesyl som ansiktsvatten, och det var ren mirakelkuren, jag blev helt häpen. Kunde knappt fatta vad jag såg i spegeln.

Lös upp en magnecyl i ett shotglas vatten. Doppa eller häll på en bumullstuss/bomullsrondell. magnecylen kommer bilda små korn på den blöta bomullen. Skrubba in dessa korn med bomullen vid panna, näsa, haka, eller där du brukar få problem med stora porer, pormaskar och finnar. Jag brukar undvika ögonen, där får man ju oftast inga problem ändå, och det känns som att denna starka magnecyllösning kan vara för stark för den tunna huden kring ögonen.
    Porerna drar ihop sig genast och huden blir mycket klarare på ett ögonblick!
    Effekten varar ett dygn ungefär, så det här kör jag numera alltid inför en festkväll!

Jag vet att ni inte tror mig, så prova själva!

• Styrka
    Anonym (får också finnar) skrev 2012-05-21 23:57:38 följande:
    Blir inte huden en aning bedövad då? Frågan är hur bra det är i långa loppet, men en kväll går det kanske an! Cool Fungerar det om man har befintliga finnar också?
    Nej, knepet funkar inte på de finnar som redan hunnit göra entré, mer än att de inte blir värre (hinner mogna mer) då. Lite uttorkande är det ju, men inte så farligt för mig  ialla fall. Och huden blir inte det minsta bedövad, iaf inte som jag har känt. Det här är mer för oren hy med feta tendenser, stora porer etc. men kör kuren i en vecka innan så bör ju de flesta finnar hinna torka ut kan jag tänka! Det tänkte jag nog göra... plus dricka litervis med vatten och vara noga med fuktighetskrämer och rengöring i övrigt...
    Nån som vågat prova? *nyfiken*
Svar på tråden Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...