• J2012

Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...

Anonym (masken) skrev 2012-05-26 09:38:14 följande:

Nu har det gått några dagar sen ansiktbehandlingen. Jag vet inte om huden är så mycket bättre, lite mindre pormaskar kanske. Svårt att säga om jag fick mer finnar efter, har haft ungefär lika många som vanligt.

Tjejen som gjorde behandlingen gick ganska hårt åt huden, speciellt befintliga finnar. Innan när jag varit på behnadling har de bara låtit de finnar jag haft varit. Hon sa att min hy är fet/känslig och väldigt yttorr. Jag vet inte om jag ska gå på några fler behandlingar, kände mig lite besviken, för de andra gånger jag varit på behandling så har hyn blivit jättefin efter. Hon rekomenderade exuviance, men jag blev lite snål, alla produkter hon tipsade om skulle gå på över 1700 tillsammans. plus behandlingen för 750...

Huden är iaf ganska bra nu. Så som det var förra helgen, det går upp och ner hela tiden känns det som. Jag får några dagar med ok hy och sen kommer det finnar.

Jag tycker att du kan ju iaf prova. Så får du se hur det känns! :)

För mig har excuviance varit jättebra! Om du har råd så tycker jag att du ska ge det en chans. Det blir lite dyrt, men kom ihåg att du inte behöver alla extra småtuber och masker, börja med att se om du gillar basprodukterna innan du köper på dig allt. Jag fick purifying cleansing gel som är väldigt rengörande och för att "väga upp den" så valde min hudterapeut soothing toning lotion, ett väldigt fuktgivande ansiktsvatten. Sedan har jag multi-protective dag creme och evening restorative complex som natt creme. Och så en liten tub blemish treatment gel. Jag är supernöjd! Dessutom gick jag på en ansiktsbehandling som inte innebar klämmande, utan tjejen gjorde en aha-syrabehandling som var jättebra och irriterade inte huden på samma sätt. Värt att testa!
  • J2012
    Anonym (masken) skrev 2012-05-26 14:58:54 följande:

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, är lite sugen på att köpa produkterna men det är mkt pengar.

har använt exuviande för några år sedan, tyckte de va ok men gjorde inga under. Fast då hade jag inte samma problem som jag har idag. Har för mig att produkterna räckte i ett halvår för mig, så de är ju dryga.

Jag blev rekommenderad samma produkter som du använder, om jag kom ihåg rätt.

Hur går det för dig i solen?

Jag är ofta ute i solen på dagarna, försöker alltid skydda mig med min fina lilla ståhatt.

Dagcremen har 15 i solskydd så det är ju ett plus! Jag tycker att alla säger att man får bättre hy på sommaren, men för mig är det tvärt om! Jag har supertrånga porer och när det är varmt och jag svettas får jag lätt finnar och kvisslor. Men hittills i år känns det bra, jag försöker att verkligen rengöra ordentligt varje dag, byter kuddöverdrag ofta och ser till att inte pilla i ansiktet. En löjligt enkel grej jag lärt mig alldeles för sent i livet är att dubbelrengöra på kvällen! Alltså att alltid tvätta ansiktet två gånger, en gång för att få bort flott, smink och smuts och så en andra gång för att komma åt lite djupare, sedan ansiktsvatten och hudcreme. Jag tror inte att det finns det finns något mirakelmedel, bara man hittar något som inte irriterar huden, som rengör och återfuktar ordentligt så tror jag inte det spelar roll vilket märke det är så länge man aldrig slarvar utan faktiskt gör det man ska varje dag. Om man har pengarna tycker jag det är värt att köpa dyrare produkter speciellt om man har problem med huden. Jag tycker inte det är värt att gå runt och känna sig obekväm pga hyn. Jag rekommenderar verkligen en aha-behandling, tror inte det är dyrare än en vanligare behandling, tvärt om!
  • J2012

Fy vad jag känner igen mig! Tyvärr så har jag ofta när haft extra dålig hy till slut bara gett upp och känt att det ändå inte spelar någon roll vad jag gör. och då blir det bara värre. Jag har accepterat att jag får finnar och pormaskar, men det är en jäkla skillnad ändå om jag håller mig strikt till dessa punkter:

-Rengöra ordentligt varje dag! Dubbelrengöra på kvällen så att det inte finns det minsta skit kvar i hyn när jag går och lägger mig.

-Alltid ha reda örngott.

-Använda rena penslar när jag sminkar mig, även concealer, istället för att peta med fingrarna.

-Inte pilla i ansiktet på dagarna, och inte klämma mer än i nödfall.

-Gå på ansiktsbehandling med jämna mellanrum.

Om jag känner att jag tagit hand om min hy och den är fräsch "i övrigt" så stör jag mig inte så mycket på en finne här och där, det är bara att täcka över. Jag försöker också peppa mig själv, tittar man sig omkring så finns det ganska många med dålig hy och inte fasen bryr jag mig om att någon annan har  en finne på hakan! Och så försöker jag att inte vara allt för avundsjuk på de som föddes med perfekt hy. Bara gilla läget helt enkelt!  

• J2012
    Lilique skrev 2012-06-01 13:47:18 följande:
    Hah! Den punkten försöker jag också hålla. Funkar i princip aldrig :/ Pillar utan att tänka på det. Får börja med tumvantar.
    Japp, det är den svåraste men också den viktigaste. Eftersom jag vet att jag har svårt att hålla det så försöker jag tvätta och sprita händerna så ofta det går. MEN när man ger sig f-n på att inte pilla lyckas hålla sig ett tag så blir det lättare, det är väl som vilket annat "beroende" som helst. Efter en vecka med strängt "pillförbud" så är alltid min hy tuuusen gånger bättre... Sen klämmer jag järnet och så är det förstört.
Svar på tråden Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...