Inlägg från: Lilique |Visa alla inlägg
  • Lilique

Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...

Jag har alltid (ALLTID!!) finnar. Gärna på underbara ställen som mitt på näsan eller i pannan som snygga horn -.-' Hakan är så gott som invaderad. Trodde att jag skulle lämna det bakom mig i tonåren men icke! Det förföljer mig än.

Har provat alla mirakelkurer jag någonsin fått rekommenderade (förutom Styrkas med magnecyl, så nu ska jag till ICA ;D).   Har faktiskt satsat på att skaffa mig en RIKTIGT bra consealer istället och försökt förlika mig med tanken på mina ständiga följeslagare.

• Lilique
    J2012 skrev 2012-06-01 13:36:18 följande:
    Fy vad jag känner igen mig! Tyvärr så har jag ofta när haft extra dålig hy till slut bara gett upp och känt att det ändå inte spelar någon roll vad jag gör. och då blir det bara värre. Jag har accepterat att jag får finnar och pormaskar, men det är en jäkla skillnad ändå om jag håller mig strikt till dessa punkter:

-Rengöra ordentligt varje dag! Dubbelrengöra på kvällen så att det inte finns det minsta skit kvar i hyn när jag går och lägger mig.

-Alltid ha reda örngott.

-Använda rena penslar när jag sminkar mig, även concealer, istället för att peta med fingrarna.

-Inte pilla i ansiktet på dagarna, och inte klämma mer än i nödfall.

-Gå på ansiktsbehandling med jämna mellanrum.
    Hah! Den punkten försöker jag också hålla. Funkar i princip aldrig :/ Pillar utan att tänka på det. Får börja med tumvantar.
Svar på tråden Pormaskar, finnar.. ska snart gifta mig...