Hej och tack för alla svar och tips jag får!
Det känns lite bättre idag, huden är inte bättre men min inställning är det.
Idag har jag bokat tid hos frisören, har inte klippt mig på 1 ½ år, hade tänkt vänta tills några veckor innan bröllopet. Men så tänkte jag att jag fixar till håret redan nu så är jag snygg där iaf.
När jag kom hem från jobbet idag så kastade jag allt smink jag hade och tvättade sminkväskan. Nu hänger den och torkar i väntan på lite nya kompisar. Ska beställa lite nytt smink sen, har inte köpt smink på evigheter, sommaren 2010 tror jag var sist. En ny mascara, ögonskugga och kanske något läppstift till att börja med.
Även fast hyn är dålig så kan jag ju piffa till mig lite.
Ser fram emot besöket hos hudterapeuten, även fast det känns jobbigt att någon ska sitta och granska min hy med stora, starka lampan.
Salongen använder exuviance, jag va där för några år sedan och då köpte jag exuviance, huden blev fin. Inte perfekt men bättre. Fick fortfarande finnar, men huden var mycket lugnare. Och dagkrämen var väldigt bra, för jag som annars är jättekänslig brände mig inte lika lätt i solen. Får se hur hudterapeutens dom lyder, min hud har ändrat sig sen sist jag var där. Då hade jag inte lika mycket pormaskar som nu.
Jag är försiktig i solen, solar aldrig, försöker unvika att vara ute länge när solen är som starkast och i år har jag köpt mig en stråhatt.
På ett sätt känns det väldigt skönt att jag inte är den enda bruden med dålig hy. Å andra sidan så känns det hemskt att det finns fler som har det så jobbigt som jag. För mig är det jättejobbigt psykiskt och jag känner mig ful. Jag får för mig att alla andra tycker att jag är ful pga finnarna och att någon ska säga något. Vet inte varför jag tänker så, för jag tycker ju inte andra som har finnar är fula.
Mina problem med min dåliga hy beror antagligen på hormoner. Problemen uppkom efter en p-stav, efter några år lugnade det ner sig. Men sen gick jag på niten att prova p-piller och nu är jag här igen. Den här gången är huden sämre än förra. Hudläkaren jag har varit hos säger att man vet inte varför acnen hänger kvar efter att man slutar med preventivmedlet. Hon sa att det är jättesvårt att bli av med. Kanske borde de skriva det i bladet man får med? Att biverkningen acne kan hänga kvar i evighet.