• Pia01

Hjälp med färgval av sten i ringen :)

Godmorgon!

Jag skulle önska lite tips/åsikter om min ring. Den här underbara skapelsen har jag köpt, det bara skriker jag om den! Det är en sk. semi mount, d.v.s. den är halvfärdig. I klorna ska det sitta en sten som jag ska välja själv. Jag funderar nu på vad jag ska ha. Det är diamanter i ringen så jag funderar på en svart diamant. Svart är en av mina favoritfärger och har alltid varit. Men det är dyrt med en så stor diamant, ringen blev redan betydligt dyrare än jag tänkt men så är det när man hittar rätt Alternativen är en svart kristall (6 mm). Ofärgad bergskristall och rosenkvarts är också en favorit. Men tror ni det ser "billigt" ut med kristall mot diamanterna? Observera att jag inte alls har något emot att det är billigt men det är utseendet jag tänker på. Är rädd att det ska se plastigt ut liksom. Vad tror ni? Eller har ni förslag på andra stenar och färger?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-09 08:17
    6 mm hamnade på fel ställe i texten :) Men det är så stor som stenen ska vara så det blir en dyr diamant tror jag.
  • Svar på tråden Hjälp med färgval av sten i ringen :)
  • Pia01

Tack för alla åsikter! Ja det lutar helt klart av svart diamant då. Trodde de var mycket dyrare än "bara" några tusen. Tack för tipset om safir också, den hade jag glömt. Pärlor är inte min grej bara. Tycker det kan vara jättefint på andra men det är inte jag helt enkelt. Tack igen, kul att höra vad andra tycker.

• Pia01
    Lipan skrev 2012-05-09 15:57:24 följande:
    Ååh, klart du ska ha en svart diamant!! Jag har en och jag bara tokälskar den! Kolla Lauritz och andra auktionsställen, så behöver det inte alls bli så himla dyrt för dig att köpa en i rätt storlek.

/Inte alls partisk Flört
    Åh! Vad kul att se en färdig med en svart sten. Jättesygg ju! Jag nu ska jag kolla runt vad de kostar, låter ju absolut överkomligt och värt, med några tusen. Trodde de kostade som de vanliga. Vilken tur för mig!
  • Pia01

Jag ska kolla runt ordentligt innan jag bestämmer mig. Tack alla för all hjälp!

Drömmer; Jag hittade en bild på nätet, eBay, när jag letade runt. Men jag vågade inte beställa ett så viktigt smycket på nätet så jag gick till en guldsmed med bilden och fick den gjord. Valde pyttesmå diamanter eftersom de är så många och ändå gick den på 15000 :P Jag hade varit så bestämd med att jag bara skulle köpa ring för några tusen eftersom jag anser att ringen "bara" är en symbol. Men när jag såg den gick det inte att låta bli, det bara skrek jag om den

Svar på tråden Hjälp med färgval av sten i ringen :)