• Ellis

In- och utgångsmarch på borgerligt bröllop (ej orgel)

Jag undrar över vad för musik man kan ha som ingångsmarch och utgångsmarch? Vi ska ha borgerligt bröllop, alltså inte i kyrkan. Vi ska vigas i lokalen där festen även äger rum sen så inget rådhus. Där finns ett piano vad jag vet, om det är stämt vet jag inte men det borde det väl vara.. Jag ska fråga de som har lokalen! Annars kan vi kanske be någon att ta med gitarr.

Så jag önskar tips på musik som passar som ingångsmarch och utgångsmarch med antingen piano eller gitarr. (Andra instrument går bra men vi måste ha någon som kan spela dem med)  Glad

• Svar på tråden In- och utgångsmarch på borgerligt bröllop (ej orgel)
  • J8783

Vi ska ha I can't help falling in love with you med Elvis Presley på gittar (instrumental) inmarsch. Men ingen utgångsmarsch. Vi gifter oss borgerligt utomhus bredvid lokalen vi ska vara i. Så direkt efter sker brudskål (önskan från svärföräldrar) Ska bli jätte roligt, vi kör på 50 tals tema på allt i stort sett Annars om du vet nån fin låt går det att söka på den i gitarr version, alternativt piano på youtube

Ska försöka finna nån fin, men vet inte vad ni tänkt er? Icke kristet? Eller mer religöst?

• Ellis

Den är fin! :) Den hade kanske passat bra som "first dance" för oss faktiskt för sambon kan inte dansa vals och vill inte ha någon för snabb låt.

Jag tänkte mig något instrumentellt också från början, men det finns ju en del fina låtar som kanske gör sig bäst via Spotify/CD. Fast det känns mer romantiskt med intrumentellt om någon går med på att spela faktiskt :) Där finns ett piano i lokalen om vi orkar släpa bort det till mingelrummet. Och jag har en aukustisk gitarr om vi hittar någon som vill spela. Och elbas, och  klarinett och keyboard och en massa annat. Jag kan sätta ihop ett band om det skulle va så hehe. Fast jag har inte tillräckligt många musikaliska vänner kanske (som skulle våga spela på bröllop).

Vi är inte religösa någon av oss så det ska inte vara religöst. Men vissa delar av släkten är väldigt av traditionella så vi ska inte chocka dem för mycket heller. Egentligen gillar båda hårdrock/metal bäst men det kanske inte blir så fint med en snabb hårdrockslåt som ingångsmarch + släkten hade väl marcherat ut i protest hehe. Flört

Vi ska också ha festen på samma plats som vigseln/samma lokal, fast vigsel i ett "mingelrum" och sedan middag i ett annat.  Så det låter faktiskt som en bra idé med brudskål direkt efter faktiskt! Tack för idén! Glad

• J8783

Va roligt att du fick ideér iallafall Hmm. Finns det ingen lugn hårdrocks låt som kan spelas på piano eller gitarr då? Fast som du skrev, trist om ingen vill ställa upp. 

Vi kör på cd skiva, genom datorn och högtalare med bas. Är fortfarande så velig med denna musik. Ena stunden ångrar jag mig och sen mja vi tar den ha ha så är det väl kanske nu Gifter oss 1 juni så tiden börjar bli knapp med detta velande.

Hm det finns ju traditonell brudmarsch på YT också brudkören ur lohengrin och den andra (vad heter den då?)Obestämd 
    Sen finns ju canon i D instrumental på el gitarr, piano och vanlig gitarr. Ska se om jag hittar länken, detta med vanlig gitarr: 
    " target="_blank">

Här på piano:
    " target="_blank">

Om ni överväger på cd/data med elgitarr finns den även i denna version klassiskt men med hårdrock :

" target="_blank">

denna ville jag ha först Tungan ute

Här är klassiska "here comes the bride" på gitarr 
    " target="_blank">

Denna var lite skön: fast hårdrock är det då (mendelssohn)
    " target="_blank">    

">

• Nikkita

Vi kommer att ha "The Rose" spelad på piano, instrumental. Jag älskar den låten & den blir bra att gå in till Glad Vi gifter oss borgerlit (utomhus om vädret tillåter) & vi kommer inte ha någon utgångs låt. Vi kör bubblor & kramar från gästerna när det är klart bara Solig

• moa2012

alla bröllop är unika och det finns inget som är rätt eller fel i den bemärkelsen bara ni har bröllopet som just ni önskar =)...
    själv ska vi gifta oss i en trädgård och sen ha festen i en lokal på samma ställe...det blir borgligt och jag vill att musiken ska påminna om oss som personer så därför kommer vi spela whitout you med david guetta feast usher på en spotify lista ..inget märkvärdigt alls men det känns så rätt =)..

mitt tips- det går att använda vilken musik som ni själv önskar och på vilket sätt ni önskar..lycka till =) 

• anne87

För oss lutar det åt I´m gonna be (500 miles)- Proclaimers som ingångsmarch/utgångsmarch (vet inte än). Sambons förslag och jag var väldigt skeptiskt till att börja med men ju mer jag lyssnat på den desto mer postiv blir jag...

Vi ska gifta oss ute, utanför festlokalen (hoppas på vackert väder i augusti) och det är en kompis som ska spela gitarr och sjunga.

Svar på tråden In- och utgångsmarch på borgerligt bröllop (ej orgel)