Inlägg från: Ellis |Visa alla inlägg
  • Ellis

In- och utgångsmarch på borgerligt bröllop (ej orgel)

Jag undrar över vad för musik man kan ha som ingångsmarch och utgångsmarch? Vi ska ha borgerligt bröllop, alltså inte i kyrkan. Vi ska vigas i lokalen där festen även äger rum sen så inget rådhus. Där finns ett piano vad jag vet, om det är stämt vet jag inte men det borde det väl vara.. Jag ska fråga de som har lokalen! Annars kan vi kanske be någon att ta med gitarr.

Så jag önskar tips på musik som passar som ingångsmarch och utgångsmarch med antingen piano eller gitarr. (Andra instrument går bra men vi måste ha någon som kan spela dem med)  Glad

• Svar på tråden In- och utgångsmarch på borgerligt bröllop (ej orgel)
  • Ellis

Den är fin! :) Den hade kanske passat bra som "first dance" för oss faktiskt för sambon kan inte dansa vals och vill inte ha någon för snabb låt.

Jag tänkte mig något instrumentellt också från början, men det finns ju en del fina låtar som kanske gör sig bäst via Spotify/CD. Fast det känns mer romantiskt med intrumentellt om någon går med på att spela faktiskt :) Där finns ett piano i lokalen om vi orkar släpa bort det till mingelrummet. Och jag har en aukustisk gitarr om vi hittar någon som vill spela. Och elbas, och  klarinett och keyboard och en massa annat. Jag kan sätta ihop ett band om det skulle va så hehe. Fast jag har inte tillräckligt många musikaliska vänner kanske (som skulle våga spela på bröllop).

Vi är inte religösa någon av oss så det ska inte vara religöst. Men vissa delar av släkten är väldigt av traditionella så vi ska inte chocka dem för mycket heller. Egentligen gillar båda hårdrock/metal bäst men det kanske inte blir så fint med en snabb hårdrockslåt som ingångsmarch + släkten hade väl marcherat ut i protest hehe. Flört

Vi ska också ha festen på samma plats som vigseln/samma lokal, fast vigsel i ett "mingelrum" och sedan middag i ett annat.  Så det låter faktiskt som en bra idé med brudskål direkt efter faktiskt! Tack för idén! Glad

Svar på tråden In- och utgångsmarch på borgerligt bröllop (ej orgel)