Inlägg från: Anneli256 |Visa alla inlägg
  • Anneli256

Kan inte låta bli att bli besviken...

Vi har gjort likadant.. men vi har inga förväntningar direkt. Det är ju inte pga gåvorna /pengarna som vi har fest.

Om jag ska fundera över en summa ..o gissa.. så kommer jag att gissa på 100kr /person.. jag tror dock att det är flera som lägger mer.. men oavsett så ger det iaf oss 6000 :) om dom nu lägger 1000 .. detta är enbart bonuspengar för oss inget annat. Jag tror även att någon kanske väljer att ge present istället för pengar.. o det är också välkommet även om vi inte önskade det just pga vi redan bor ihopa och om vi vill ha något till hemmet så köper vi det själv.

Dessutom så har vi gäster som kommer långväga ifrån.. där resan kostar en del pengar. Vi är glada att dom kommer. Vi har även folk som har väldigt dålig ekonomi bland gästerna

Däremot kan jag förstå din besvikelse om människorna är såna som har god ekonomi.. och som kanske har möjlighet att ge större summa..o som kanske fått det av er vid något tillfälle...kanske ni redan har budgeterat in dom pengarna... ?? o då kan det ju bli krisigt. Personligen så beroende på vem det är så ligger vi nog runt 500 vid ett bröllop från mig och m2b om det inte är någon som står väldigt nära.. då kan vi ge en hel del mer..

Försök att inte fokusera så mycket på summorna.. låt det inte förstöra eran dag och som någon sa.. så är det ju självvalt från er sida att välja en dyr kuvertavgift.

Hoppas ni får en underbar dag iaf :)

Svar på tråden Kan inte låta bli att bli besviken...