• Forumvärd

Betygsätt brudbuketten

Vad tycker du om den här brudbuketten?
    Är detta något du själv skulle välja?
    Sätt ditt betyg där 1 är underkänd inget du skulle välja och 5 är "jättefin det vill jag ha"

Skriv gärna ett par rader i tråden kring hur du resonerar.
    Vad är det som gör buketten attraktiv respektive oattraktiv?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Betygsätt brudbuketten
  • daniiel

Jag tycker inte alls om kallor (eller just någon blomma öht) och jag tycker buketten är lite tråkig. Då tycker jag tex Chicitas bukett var mycket finare, för den var mer spännande :)

• malli716

Kallor för mig som har jobbat som florist är begravning eller en riktig pantertant som ska ha fin middag. Men det är ju bara min erfarenhet och personliga åsikt.

Jag valde 1 också för att jag tycker att den där buketten ser lite mesig och och behöver vara större. Dessutom tycker jag som sett ganska många brudbuketter att en vit bukett mot en vit klänning syns inte. Det försvinner om man inte tillsätter mycket grönt eller någon blomma i någon ljus färg om man nu helst vill ha vitt. Ta bara Kronprinsessan Vicktorias brudbukett. Den var underbar, skitsnygg och SVINdyr men det syntes ju inte mot hennes vita klänning. Synd. Den hade varit mycket snyggare med mer grön i så kan tydligt ser var gränsen mellan blommor och klänning går. Floristen i mig har talat Glad

Lycka till!

• 20th century fox
    malli716 skrev 2012-05-10 17:49:18 följande:
    Kallor för mig som har jobbat som florist är begravning eller en riktig pantertant som ska ha fin middag. Men det är ju bara min erfarenhet och personliga åsikt.

Jag valde 1 också för att jag tycker att den där buketten ser lite mesig och och behöver vara större. Dessutom tycker jag som sett ganska många brudbuketter att en vit bukett mot en vit klänning syns inte. Det försvinner om man inte tillsätter mycket grönt eller någon blomma i någon ljus färg om man nu helst vill ha vitt. Ta bara Kronprinsessan Vicktorias brudbukett. Den var underbar, skitsnygg och SVINdyr men det syntes ju inte mot hennes vita klänning. Synd. Den hade varit mycket snyggare med mer grön i så kan tydligt ser var gränsen mellan blommor och klänning går. Floristen i mig har talat Glad

Lycka till!
    fast det är ju ändå viktigast att bruden syns inte buketten, en del florister verkar glömma det ;)
  • Aniara4

Kallor har ju blivit väldigt populärt i brudbuketter, och det kan vara fint även om det inte är något jag skulle välja, men den här buketten såg mest konstig ut. Det var väldigt mycket stjälkar och inte så mycket blomma.

Njä, säger jag.

• Skogsblomma

Jag som florist tycker att alla blommor är begravningsblommor och bröllopsblommor. Att dela in blommorna i fack begränsar bara! Kommer en brud in till mig och vill ha en viss blomma så är det mitt jobb att se till att de fungerar, inte pränta in i henne att hennes favoritblomma är en tantblomma eller vanlig på begravning, det skulle ju göra henne ledsen och osäker!
    Jag tycker för övrigt att rosen är den vanligaste förekommande blomman i begravning! Kan man inte ha den i sin brudbukett då?
    Jag tycker att buketten såg ut att passa stil på klänning osv, sen skulle jag inte vilja ha en sådan själv då det inte passar min stil eller kroppsform, men det är ju en annan femma! Jag ger buketten en 3:a.

// Lisa

• malli716
    Skogsblomma skrev 2012-05-12 20:20:25 följande:
    Jag som florist tycker att alla blommor är begravningsblommor och bröllopsblommor. Att dela in blommorna i fack begränsar bara! Kommer en brud in till mig och vill ha en viss blomma så är det mitt jobb att se till att de fungerar, inte pränta in i henne att hennes favoritblomma är en tantblomma eller vanlig på begravning, det skulle ju göra henne ledsen och osäker!
    Jag tycker för övrigt att rosen är den vanligaste förekommande blomman i begravning! Kan man inte ha den i sin brudbukett då?
    Jag tycker att buketten såg ut att passa stil på klänning osv, sen skulle jag inte vilja ha en sådan själv då det inte passar min stil eller kroppsform, men det är ju en annan femma! Jag ger buketten en 3:a.

// Lisa
    Om det var en pik till mig vill jag bara säga att det var ens personliga åsikt som efterfrågades och som jag också gav. Självklart skulle jag aldrig säga något illa om några blommor, former eller storlekar till en kund i butik mer än att ge ev. råd och tips. Glad 
  • Lenblo

För stelt för min smak. Chicitas tycker jag var en bättre variant.

• knyttan

TRADIG! Inget jag skulle välja! Dessutom så  tycker jag att den ser lite liten ut (jag är inget fan av stora överdådiga buketter heller men den här blev rent ut sagt mjäkig), ser mer ut som en liten damvippa? Jag håller också med malli761 om att helvita buketter försvinner i allt annat vitt, och tyckte just att kronprinsessans bukett var ett utmärkt exempel på det... Det var faktiskt något jag funderade på varför hon, som kunde få precis VAD som helst valde en bukett som typ inte syntes alls.

• TheD

Jag hade kallor i min bukett men med vita rosor och grönt tjafs, droppe... Den på ild är tråkig och stram..och liten. Chicita's var jättefin! Mer liv i den. Andra som endast har kallor har stora blommor... kallor är nog den finaste blomma man kan ha på bröllop. Inget jag förknippar alls med begravning.

• Forumvärd
    Chicita skrev 2012-05-10 11:28:33 följande:
    Jag hade ju en liknande sån här bukett så självklart säger jag att den är fin Tungan ute
    Min var ju lite "längre" då eftersom den skulle bäras över armen. Och lite "busigare" med trollhassel och gräs.

Ni är så fina på den bilden! Solig
  • Chicita
    Forumvärd skrev 2012-05-14 10:53:55 följande:
    Ni är så fina på den bilden! Solig
    Tack Glad
    Det är en av mina favoriter också 
  • utansläp

Håller med flera här: för tråkig och stel, associerar till begravning, inte fest.

Chicita däremot var riktigt stilig i sin klänning och bukett. Men dels är den buketten annorlunda arrangerad, dels passar den bättre till klänningen och stilen.

Svar på tråden Betygsätt brudbuketten