Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

..jag är liksom den perfekta toastmadamen, eller wedding plannern, för jag gillar verkligen att pyssla och fixa och greja. Men när det kommer till mitt eget bröllop så vill jag ha något helt annat. 

• Principisessan
    tracit skrev 2012-09-21 14:02:41 följande:
    Hoppsan tjejer, kanske får tänka om när det gäller klänning...

grattis! 
    Vad kul :)
  • Principisessan

skakar lite liv i tråden :) hur går det för er med planerandet? 
    här händer väl inget just inför bröllopet. Vi har dock frågat båda våra vittnen om de ville vara just vittnen, vilket gick bra. Väntar på klänningen som ska komma om några veckor, om de håller tiden :)
    idag fyllde jag år så jag har uppvaktats med blommor och middag bland annat. himla mysigt :)

tycker tiden segar sig fram tills att det änligen blir vår tur att gifta sig, kansek skulle man ha tagit ett tidigare datum, haha  

• Principisessan
    Lyckorus skrev 2012-10-04 11:11:42 följande:
    Hejsan alla! Nu är jag hemma igen efter två underbara veckor på Zakynthos! :) Vi har haft sol och värme alla dagar och vi är toknöjda med vår resa, tjohoo!
    Har kikat igenom tråden lite snabbt om vad ni skrivit om, bland annat om val av sätt att gifta sig på. Jag kan så här några veckor efter min bröllopsdag bara känna ren lycka när jag tänker tillbaka på den. Så avslappnat, så enkelt men ändå speciellt... det kändes verkligen som att vi fick den dagen vi ville ha! :) Jag tänker inte "uppmana" er ännu ogifta att göra som vi gjorde, men däremot att göra precis så som ni själva vill ha det! Tror det är så lätt att man fastnar i fällan "hur ett bröllop ska vara". Ett bröllop ska ju verkligen vara personligt enligt min mening alla fall. Lyssna till era viljor och tänk bort resten, då kan det bara inte bli fel! :)
    vad kul att resan var bra :) Vill också åka utomlands! lite avis, haha 
  • Principisessan

mariamagdalena: samma här, ena dottern fyller 5 år , så det har mest tagit upp alla tankar. Fick dock mail från landy att de skulle skicka bilder på klänningen snart.. spännande :) 

och så har jag bokat frisör o makeup på ett ställe som ligger 20 meter från vår port. nära och bra :)  

• Principisessan

de tar timpenning och kostade 800 kr i timmen (provuppsättning ingår) och smink tar de 450 för. med tanke på att jag har page och inte tänkt ha löshår så torde det ju inte ta mer än en timme att fixa håret. Det ska bara vara fint men itne så avancerat. 

• Principisessan

smulan: oj då vilken otur du har. Men vad kul att du börjat plugga. Vad är det du läser? 

förkylningarna avlöser varandra här. Snorigt värre. väntar nu på att få bilderna från Landy på klänningen också, de lovade skicka dem denna vecka.. så de kommer väl antagligen på söndag, haha... men vi får väl se 

• Principisessan

Nu kom en bild på klänningen från Landy, dock inte med spetsboleron på, men iallafall. Tycker det ser bra ut :) 

• Principisessan
    tracit skrev 2012-10-27 22:23:53 följande:
    Var har du köpt klänningarna ifrån? Har du måttbeställt eller köpt "färdig" storlek? Och hur går tankarna angående kravatt och väst?
    Så många frågor det blev, haha
    Underkläder är tyvärr inte min starka sida, och med tanke på mitt tillstånd kommer jag nog köra tantvarianten själv Jag handlar annars mycket underkläder på KappAhl, tycker att de har fina och smakfulla underkläder, och hållbara.
    majjja skrev 2012-10-27 12:47:43 följande:
    Nu kom en bild på klänningen från Landy, dock inte med spetsboleron på, men iallafall. Tycker det ser bra ut :) 

Åh, den ser ju väldigt fin och välgjord ut! Vad roligt! Hoppas leveransen gårt fort Hur lång tid har själva produktionen tagit?

Jag har efter mycket om och men beställt en klänning idag, helt annan än de jag velat mellan. Det blev från Dinobridal, mycket för att Daniiel här på BT har varit nöjd med sina klänningar härifrån.
    Den här blev det:

Jag har beställt en storlek större än normalt, och hoppas att magen får plats i den då...
    Sedan ska jag beställa tre olika boleros från en annan sida och hoppas att någon av dem känns bra att ha till.

Det största problemet är nog skor! (!!!)
    Har ni hittat några bra?
    jag betalade den 25 september via paypal, och de ska vara klara den 29:e enligt mejlsvar. Det skulle ta 30 dagar. så de har ju hållit tiden bra. 
    vet inte hur lång tid själva frakten kan ta men en vecka eller två räknar jag med.
    Jag ska ha en slöja och en spetsbolero som även de är beställda hos Landy bridal. Inga bilder på dem ännu.

Vad fin klänningen du ska ha är! Påminner om Rosa Clara. (kanske är det märket tom på orginalet?)

Gällande skor så har jag tittat på dessa:

De är dock rätt saftiga i pris, så hittar jag några andra med samma habegär som är billigare så är ju det välkommet. Egentligen tänkte jg ha färgglada skor, men har inte hittat några som jag fallit för.

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?