Lyckorus skrev 2012-07-26 16:25:03 följande:
Smulan - Skönt att höra, du verkar ha haft samma konstiga blandade känslor. :) Det känns bättre för mig nu, tror jag fick någon mini-chock alldeles efter jag pratat med vigselförättaren. Antar att det var för att verkligheten kom helt plötsligt så nära. Men det känns fortfarande som rätt beslut, absolut!
Vi kommer gifta oss i början av september, på en annars helt vanlig vardag vilket känns lite extra busigt och "vi" på något sätt. Det blir på våran 9½ årsdag! :) Det hade ju varit kul att gifta sig på 10-årsdagen, men den är i mars och vill ha grönska och sommar runt oss när vi gifter oss. Så det fick bli på en halvårsdag vilket även det känns toppen! :)
Men nu återstår beslut om vi ska vara i rådhuset eller på en fin plats utomhus. Det känns skönt att alla fall kunna bocka av datum och tid! :) Ikväll ska vi beställa våra vigselringar samt skriva mail till resebolaget angående bröllopsresan, tjohoo! Jag får se till att njuta och se fram emot detta nu, inte grubbla på om nära och kära kommer bli besvikna osv.
Ja det var samma känslor här men jag visste innerst inne att ingen skulle bli ledsen så jag gick på den känslan=). En rolig kommentar vi fick var "Smyggifta sig? Får man det?" Ha ha ha japp svarade vi ;) Han som sa det hade en stor glimt i ögat kan jag tala om ;).
Har du en släkt och vänner som oss så blir de bara glada! Och om någon skulle bli besviken så talar de förhoppningsvis inte om det för er.
majjja skrev 2012-07-26 21:06:21 följande:
Så nu är vi förlovade, på riktigt. Har inte riktigt smält allt ännu men är så lycklig.
Pratat lite löst om att gifta oss till vintern eller våren. Få se hur det blir :)
Grattis=) Då får vi se när ni bestämmer datum....vad roligt!
jakother skrev 2012-07-26 21:46:28 följande:
Hej brudar Grattis Wirre till er stora dag! Själv har vi varit borta i en vecka i vår sommarstuga och är bara som tväras hemma och betalar räkningar och tvättar kläder, typ.. Det är även där vi ska ha våran fest efter vigseln, påtalomde! Vi betalar bara reseersärrning till vår VF på 18kr/mil.. blir ca 140kr t/r..
Vi riggar på festplatsen så mycket vi kan städar(krattar tallbarr!) och annat sånt där som måste planeras, jag har grym panik över att vädret kommer stå på +10 grader och snålblåst.. hur gör vi då med grillbuffe och middag två meter från strandkanten, där det kommer blåsa orkanvindar?? Gaaahhhahah
Paniiiik! Chokladsugen är jag också, jävla skit har gått upp två kilo sen sommaren började!!! :/
Oroa dig inte det kommer bli bra ;) även om det blåser orkan vindar hihihi..... Har ni fixat tält i fall?
Och oroa dig inte om vikten jag gick också upp innan typiskt nog och min man....ja den jäkeln ;P gick ner en massa om man tittar nog är kavajen för stor
. Men det gick ju bra ändå och jag kände mig fin ändå=). nu börjar alla svar rulla in och hitills har jag fått 27 ja och ett besviket nej (vår vän som kom hem från en resa samma dag så hon var lite besviken över att missa det
) Men vi får åka till henne istället! Och vi har 3 kanske ja också det är mina förvirrade kusiner som man måste påminna hela tiden ha ha ha.