Inlägg från: MariaMagdalena |Visa alla inlägg
  • MariaMagdalena

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

majjja skrev 2012-10-27 12:47:43 följande:
    Nu kom en bild på klänningen från Landy, dock inte med spetsboleron på, men iallafall. Tycker det ser bra ut :)

Ser jättefin ut!
  • MariaMagdalena

Har precis beställt två sånna här glas samt gravering av dom med samma text som det är i våra vigselringar som en överraskning till min blivande, när vi anländer till vår bröllopsresa och ska korka upp skumpan åker dom fram

• MariaMagdalena

Sådär ja, nu har jag beställt en kravatt och en sån där näsduksgrej till sambon och skor till mig. Provade klänningen härom dagen och den satt som gjutet, underbart! Kommer nog inte behöva sy upp den något heller då skorna kommer att ta mig ännu en bit upp från jorden Det börjar ta sig minsann. Underkläder, lite smink och en väst kvar att inhandla så är vi nog rätt giftasredo sen!

Fick förresten hem glasen igår, kan verkligen rekomendera dom, grymt fina!

• MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-11-03 23:24:22 följande:
    vad kul :) vart köpte du din klänning?
    glasen var jättefina. kul idé att plocka fram dem sen :)

Köpte den privat av en tjej dom hade ångrat sig Vet inte riktigt vart den kommer ifrån men antar att det är en kinaklänning då det står på kinesiska på lapparna i klänningen. Men den känns verkligen välsydd, fick den tillsammans med ett par långa handskar och en sjal för 500:-, ett riktigt klipp!

Det där med annan färg på underkjolen har jag oxå funderat lite på.. Eftersom jag nu inte kommer ha någon knytning på klänningen där jag kan matcha sambons lila kravatt så funderar jag på om man skulle köpa alt färga en underkjol i samma lila =P

• MariaMagdalena

Såhär ser den ut =) Ber om ursäkt för det dåliga ljuset!

• MariaMagdalena

Lite närmare, den hänger lite konstigt på galgen dock

• MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-11-04 19:41:30 följande:
    men den var ju superfin. klassisk och snygg :)

Ja den känns helt perfekt =)

Håller tummarna för att du slipper tullen nu då, spännande att få hem den =)

• MariaMagdalena
    Kroatien2013 skrev 2012-11-04 22:06:05 följande:
    Hoppar in här... Ska ha litet bröllop med närmaste familjen i Kroatien i juni 2013. Vi har nyss börjat spåna på hur vi ska ha det, men blir rådhus o restaurang alt totalarrangemang på ett hotell med vigsel utomhus (vill mest det alternativet). Blir ca 15 vuxna o 10 barn (har två själv) så inte så stort. Har mailat hotell om kostnad o börjat kolla på klänningar som kan passa... Svårt att hitta en som är tillräckligt mkt bröllop o ändå enkel o opretentiös... Sen är det ju lite speciellt att planera bröllop utomlands då man inte är där och kan kolla saker så vet inte riktigt var jag ska börja/ta tag... Fler här med utlandsbröllop?

Välkommen hit! =)

Va spännande med utlandsbröllop. Jag och min blivande hade som plan A att vi skulle viga oss på Gran Canaria. Nu vet jag inte hur det funkar i Kroatien med rådhus och allt runtomkring, men vi uteslöt våra planer pga att vi inte fick vara med och utforma vigseln så som vi själva ville, sen skulle det bli så hutlöst dyrt. När vi var in ch pratade med resebyrån så sa dom att för att det ska vara giltigt i Sverige så måste det vara Svenska Kyrkan som viger, men det kanske bara gäller vid kyrkligt? Kan vara värt att kolla upp iaf så det inte blir fel. Sen går det ganska bra att planera via nätet tycker jag. Hur långt innan vigseln åker ni dit?

• MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-11-07 18:26:19 följande:
    jättesuddiga bilder och klänningen ska snöras på bättre... men here goes...

Funderar på om den inte borde vara något kortare, vad tycker ni?

Ååh, superfin ju!! Jag tycker den ser helt lagomt lång ut Hur känns den i kvaliteten?

Fick hem mina skor nyss, skitläckra Impad, beställde dom via e-bay och betalade inte mycket för frakten så blev rätt paff när en stor postenlastbil dundrade in på gården med paketet! Klacken är 12 cm och skon har lite platå så jag kommer mig upp en bit från jorden Är det någon av er som vet om man kan sätta något på sulorna för att dom inte ska vara så hala, finns det att köpa någonstans? Sambons kravatt kom hem i veckan oxå, skitfin!

• MariaMagdalena
    majjja skrev 2012-11-09 13:18:55 följande:
    mariamagdalena: ja den är jättefint sydd. 10 lager tyg i kjolen och överdelen känns väldigt välsydd.
    själva spetsdelen tycker jag var lite sämre. De har tagit tyll och sen klippt bitar av spets och pusslat på det sättet ihop mönstret, vilket säkert är vanligt förfarande men jag tycker tyllen kliar och är stel, så jag köper spets och syr en överdel själv.

Men jo, väldigt nöjd med det hela.

ang skorna så finns det silikoninlägg som heter "party feet" de är skitbra för att inte halka omkring i skon och dessutom skönt för trampdynan
    Oj, jag var nog lite otydlig där Menade något man kan sätta fast på sulorna under skon så man inte halkar så lätt =P
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?