-
Jätte snyggt=) Det kommer ju bli kanon bra det där=)!MariaMagdalena skrev 2012-08-09 10:53:52 följande:Här kommer en närbild på den då den sitter på iaf, så ser ni detaljerna =) Bortse från den icke glamorösa bakgrunden och att den inte är knuten som den ska
-
Ja de passar absolut ihop...jätte fint=)
-
Nej du har verkligen kommit in i en klänningsfälla ha ha ja tyllen är super söt så den håller jag på ;) Du får klura och sen meddela här så jag vet är ju bara såååå nyfiken ha ha ha. Jag lär ju hänga kvar ett tag till för det är ju så kul det här.majjja skrev 2012-08-09 19:12:00 följande:smulan: vet inte alls hur jag ska göra med klänningarna, men de lovade ju att leverera på bara en månads tid, så jag tänkte att om jag beställer typ i oktober så får jag den i november och skulle det på något sätt skita sig, så har jag ju flera månader på mig innan det är dags (april) så fram tills oktober får jag klura och fundera på det där med överdelen. Har iallafall bestämt mig för att ha tyll på kjolen. Tyckte det var så sött :)
och tack alla för de fina kommentarerna för ringarna. I love them! Idag lämnades de iväg på gravyr o storleksändringar o allt. Känns väldigt tomt utan dem kan jag ju säga.. och det värsta är att jag får dem förrän om en månad :(
Vi valde att lämna in dem hos en guldsmed som inte skickar iväg ringar utan fixar allt på plats. Dock hade de mycket att göra och därav tar det tid. Kollade även på sambons ring, han blev helt såld på de ringar de gör själva i den butiken. en svagt kupad 4,5 mm bred ring (hans fingrar är rätt korta så det såg helt galet ut med en bredare ring)
MariaMagdalena: din klänning var tokfin! och sitter ju helt perfekt över bystpartiet!
Vad roligt att han hittade en ring han också=) Då hoppas vi att det blir kanon bra. En månad känns långt nu men när vardagen är i gång igen så säger det SWISCH! Så har du dina ringar=).Nej det ser kanon bra ut som sagt. Jag har ju bara min vigselring på mig nu eftersom det blir för brett med både förlovning och vigsel ring men när ni visar era fina kombinationer så blir jag så himla sugen på att fixa till min förlovningsring. Har till och med sagt det till mannen min och han sa "Jaa det kan du väl göra" så jag tror att det betyder att jag får hihi. Vill göra min förlovningsring smalare och rugga upp ytan så att den passar mer färg mässigt med min titan ring (förlovningsringen är i vitguld och ser lite fel ut i nyansen när den är blank). Ska gå in och höra med en guldsmed vad de tror om det!MariaMagdalena skrev 2012-08-09 20:47:33 följande:Ja det ser inte allt för tokigt ut va Fast ringarna på bilden är som sagt alldeles för stora bägge två så det ska bli väldigt roligt att få prova dom riktiga tillsammans.
-
Åh nej vad tråkigt. Vänta med det tills förlovningsringen kommer så kanske det känns bättre...jag hoppas på det i alla fall.MariaMagdalena skrev 2012-08-10 17:37:02 följande:
Det tycker jag absolut du ska göra om du känner för det =) Tror säkert dom kan göra din förlovningsring så den passar jättebra till vigselringen, dom om någon kan ju sånt där =)
Idag fick jag äntligen hem vigselringen igen efter omgraveringen plus en liten present från dom.... MEN, hör och häpna, det är fel igen! Fast den här gången vet jag faktiskt inte om jag orkar bry mig om det. Det som blivit fel denna gången är att dom inte graverade in även vårt förlovningsdatum i vigselringen så som jag hade från början (eftersom jag inte visste om jag skulle ha någon förlovningsring öht), men men, det kanske jag kan leva med om jag bara får hem den tilltänkta förlovningsringen och ser att den passar för då åker den iväg på gravering ist. Vilka klantarslen..
Jo jag funderar på det så det blir till hösten här när jag får lite pengar=).Det får vi verkligen hoppas att de gör....det är ju strax dags för att använda dem ju. Slarvputtar som håller på så där. Hoppas ni båda får era ringar och bevis snart.jakother skrev 2012-08-10 22:46:55 följande:Har också beställt därifrån och i min ring glömde dom hjärtana och sen va en sten trasigt dom jobbar för fullt med att fixa det nu... Dom sa inatt att dom skulle försöka skicka våra ringar idag... Få se om dom kommer till veckan..
Idag ska vi ha fest=)! Vi var i lokalen igår och ställde upp bord som ett E och la ut dukar, servetter, programm och bestick. Idag ska vi dekorera ställa ut ljuslyktor ta dit mat och tårta och sen ska vi ställa upp projektor och dator så att vi kan visa vigselfilmen och bildspelet som jag gjort=). Ska bli så himla kul! Så idag åker Bröllopskläderna på igen! Berättar imorgon hur det gick! -
Tack allihopa! Festen blev verkligen en TOPPEN fest. Trots små missar som att vi glömt att köpa kaffe (fick låna av församlingen), ta med gladpack, matlådor, hushållspapper, socker till te och kaffe, glömde ställa ut allt som var tänkt både i dekorationsväg och i ätbart. Dagen började med att åka ut i lokalen och fixa dekoartion och duka färdigt. sen fortsatte den i en väldigt rusch med att hämta mat, tårta och köpa bröd och fixa hår och smink. Sen ut och fixa det sista dekoren (eftersom ingen hade vågat sig på det innan jag kom....hmmm är jag så farlig). Men jag fick hjälp av min barndomsvän och hennes kille, några släktingar och alla mina syskonbarn att dekorera så det gick fort. Sen kom det folk och de minglade runt tills de fick se filmen från vigseln och ett bildspel. Sen dukade vi ut maten (vi hade inte bett en själ att hjälpa till med det men OJ vad fullt det var i köket på frivilliga själar som anmält sig själva). Och folk åt och åt och hade det super duper trevligt och skrattade och hade det skit kul. Vet inte hur många som läste festhäftet men jag tror det var en hel del som gjorde det. Och hälften tog med sig sitt hem . Sen skulle maten dukas av och då var det likdant igen vi hade inte bett en enda själ om hjälp men ungefär samma människor ställde upp plus några "nya" och dukade ut. Vi fick begäran om att öppna presenter och mitt i det kom två av mina kusiner med en begäran om trekamp. Vi (jag och min man) fick välja ut personer ur den andres släkt och vänner att ha i sitt lag och sen skulle de tävla medan vi fick titta på och bara flabba(skratta/garva ) oss fördärvade. Sen fortsatte vi att öppna. Vi hade inte önskat oss något men hade sagt att om de ändå vill ge nåt så ville vi ha pengar till typ bättre köksknivar och sånt. Men vi fick både saker och pengar av i stortsett alla! Tänk vilken släkt och vilka vänner man har! Helt otroligt gulliga är de. Vi var ju glada bara över att ha dem där. Sen kom tårtan ut tillsammans med lite äggost som vår gulliga sälkting hade gjort. När vi körde ut tårtan fick vi den här reaktionen " WOOOOOOW......ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH!" ha ha så den var nog lika fin i deras ögon som i mina ögon ;). När det var dags att duka av tyckte min 9-åriga systerson att det var hans tur och tog över hela köket och ALLA sysslor där inne....INGEN fick göra nåt där inne han körde ut dem ha ha ha ha. De fick som bäst bära in saker åt honom. Sen kom kocken/hovmästaren ut själv i förkläde och plockade åt sig disk. Han var såååå jäkla söt och duktig. Han körde storköks diskmaskinen helt själv och tyckte det var super skoj. Sen lät han folk hjälpa till att plocka in den rena disken i skåpen. Min barndomsvän och hennes kille hjälpte till hela dagen med allt utan att de hade blivit ombedda. Sen kom även min systersons bröder ut och hjälpte till . Jag lovade dem att de skulle få present för det här och det blev de väldigt glada för. De ska få det nu till helgen när vi träffas för att fira min pappa som fyller 60 imorgon! Ja sen TVINGADE gästerna oss att dansa brudvals ha ha ha vi som trodde att vi hade fixat bort det. Vi HATAR att dansa men vi bjöd på det och självklart så kunde inte jag låta bli att fjanta mig så jag gjorde miner och hoppa runt som en annan fjortis ha ha ha. Men det var bara glada miner. Sen minglade vi runt igen och jag hann prata med nästan alla i alla fall. När klockan slog nio på kvällen började vi att fixa till lokalen igen eftersom vi hade hyrt den till 22 och då hjälpte ALLA som var kvar till med att ställa tillbaka bord och stolar och de städade och bar ut saker och slängde sopor och samlade in alla dekoration m.m. Jag och min man behövde knappt lyfta ett finger. Min bardomsvän fick en oöppnad ask After eight med sig som tack och mina systersöner fick en baguett och en 1,5 l läsk flaska var ha ha de var överlyckliga. Och min brorsdotter fick välja en 1,5l läsk hon med. Min syster och mamma och pappa fick en box vin. Ja de andra försvann så fort att jag inte hann med att ge dem något men de ska få sen=).
Alla kom fram och talade om att det var en TOPPEN fest och de hade haft så roligt och de älskade maten och tårtan. Min svärmor talade om för mig att det här var den roligaste festen hon nånsin varit på . Vi fick lasta 4 st kombibilar för att få hem allt igen och eftersom vi var sist ifrån lokalen hade de andra redan burit upp allt till vår lilla lilla lägenhet tre trappor upp när vi kom hem med vår last. Vår ena vän sov över hos oss så vi hade hjälp av honom att lägga upp maten som var över på egna fat och stuva in det i kyl och frys. Vi har MÄNGDER av mat över. Dessutom fick vi en Linas matkasse igår ha ha ha vi lär ju inte svälta på ett tag. Vi fryste in den lilla topptårtan och delade upp en lite större tårta i tre delar och frös in plus åt upp en del ;). Nu är vi helt slut, men lyckliga! Tänk vilken fantastisk ego stärkande kur vi fick med så många människor som var glada hjälpsamma, busiga, kramgoa och helt underbara som verkligen visade vad vi betyder för dem. Man kan inte ha det bättre! -
Gästboken jag knåpade ihop ;)
Festhäftet=)
Halvfärdig dekoration.....
Färdig dekoration...här kollar de på bildspel! Blommorna i mitten är tre buketter som mina systersöner kom med till oss en blomma var=).
Dekor ;)
Och mera dekor....detta vid honörsbordet. Vi hade en ljusslinga vid oss som ni ser=) Den var dock inte tänd när kortet togs.
Understa tårtan=)
mitten tårtorna såg ut så här...
Topp tårtan=) med vår egna caketopper som vi beställde på nätet från Willow tree
Hela härligheten=)
Så här fint har vi hemma nu med alla dekorationer som vi tog med hem=)
Plus den här=) -
Tack majjja! Ja det var verkligen världens bästa fest=). Och visst blev tårtan fin? älskar den! Och det bästa är ju att har kvar topp tårtan till ett senare tillfälle ;)
-
Tack=) som sagt jag älskar den! Ja det super duper lyckat!MariaMagdalena skrev 2012-08-13 17:12:56 följande:Smulan Ser ut som det blev riktigt lyckat, va roligt! Sjukt fin tårta oxå
Ringen blev jätte fin=) Hoppas att det blir bra ANDRA gången nu då....suck vad trött man blir när det är fel hela tiden. -
Hmmm jag har ett STORT problem sitter och tittar på min förlovningsring i vitguld och hur den passar med min titan vigselring...INTE ALLS . Vitgulds ringen är liksom gul i sin "silver nyans" och titan ringen långt därifrån. Vill ju göra om den så att den passar till vigselringen. Tror ni man kan typ lägga på ett lager stål över vitguldet för att få mer liknande nyans? Tycker din kombo är så fin så stål och titan går ju uppenbarligen bra ihop .MariaMagdalena skrev 2012-08-14 08:24:46 följande:
Tack! Vigselringen är i titan med tre stenar i 0,03ct och förlovningsringen är i stål med cz-stenar. Den är jag lite road över faktiskt. Hade jag valt den i vitguld med riktiga stenar i 0,01ct, vilket hade varit rent vansinne för mig som den slarvern och småbarnsföräldern man är med allt vad det innebär, så hade ringen gått på mellan 13000:- och 24600:- (enligt sidan jag kollat på).. Denna i stål och cz-stenar betalade jag 127:- för
Appråpå handläggningstiden fick vi tillbaka papprena efter typ 1 1/2-2 veckor efter att vi skickat in dem. Helt rätt skicka in dem tidigast 4 månader innan. Eftersom vi hade 2 1/2 månad kvar till vårt bokade datum skickade vi in direkt...och vi fick ju tillbaka dem snabbt som sagt så det var ju avbockat i 2 månader. Vi skickade dem till vigselförrättaren med en gång! -
Du ser att min vitguldsring ser ut att vara vanligt guld när den kommer jämte min titanring. Tänkte ju smida om den till en smalare, tjockare och inte så rundad som den är nu.....men vad ska man göra åt färgen?