Lyckorus skrev 2012-08-15 10:51:12 följande:
Idag har jag hämtat ut min vigselring, och den är tokfin!! Så fin som jag hoppades på!
Så där fin så att jag nästan inte vet hur jag ska kunna vänta i några veckor innan jag får ha den på mig! Jag beställde den från USA så det tillkom lite avgifter för frakt och sånt, men det är det värt! Den blev ändå att kosta under 3.000:- totalt vilket jag inte tycker svider så jättemycket för något som jag tänkt bära livet ut.
Det lite tråkiga var dock att jag fick fel typsnitt på gravyren, trots att jag undrströk detta vid minst tre tillfällen när jag beställde den. Men jag har mailat företaget nu och berättat, får se vad dom svarar. Troligtvis kommer det bli så att jag skickar tillbaka ringen och dom får göra rätt. Men jag tänker så klart inte skicka iväg den innan bröllopsdagen, eftersom den närmar sig med stormsteg. Men efter smekmånaden så kanske jag kan slita mig från att ha den på mig.... en stund, hihi.
Åh, vad jag längtar till vår mysiga lilla smyg-dag nu!
Åh vad kul (dock inte det med fel typsnitt) Får man se en bild? Jag hoppas att företaget fixar det åt dig...smart att vänta till efteråt;). Det var ett bra pris=) helt överkommligt!
MariaMagdalena skrev 2012-08-15 10:58:37 följande:
Det kan nog stämma, jag är jättedålig på det där med storlekarna, snurrar till alla siffror
Jag har iaf 15,3 mm på min vigselring, strl 48 och tog strl 4 på förlovningsringen. Beställde en i strl 5 första gången och den var på tok för stor. Men det finns massor av omvandlingstabeller på nätet där man kan jämföra mellan eu- uk- och usa-strl =)
Jag tror att jag ska ha nr 8 annars får jag väl köpa en mindre/större det fanns ju ganska många storlekar. Vill att min man ska komma hem nu så att jag kan få beställa.....hur lång tid tog det innan du fick hem den?