-
Va kul!! Har du bild?majjja skrev 2013-01-09 18:04:26 följande:Åh, fick hem skorna jag beställde idag. Helt galet snygga!, så nöjd med dem :)
-
WOW! Superfint!majjja skrev 2013-01-09 20:39:20 följande:...och så bilderna förstås
-
När man talar om trollen! Sambon glömde telefonen hemma imorse då han åkte på jobbet och vad händer tror ni? Jo prällen ringer så klart! Sen när han kommer hem och lyssnar av mobilsvaret och ringer upp så finns hon inte tillgänglig, skit! Hoppas vi får tag i henne under dagen, skulle vara så skönt att få boka in mötet för att gå igenom allt.
-
Åh så skoj! Va fina ni varRipasso skrev 2013-01-11 21:20:34 följande:
Vi hade ett överraskningsbröllop på nyår
Vi skickade några veckor innan nyår ett inbjudningskort till våra vänner, som vi visste skulle vara hemma på nyårsafton, där vi bjöd in till en nyårs-skål kl.14.00. Dom undrade lite över tiden men vi sa att vi så gärna ville skåla in nyåret tidigt, med tanke på att vi inte visste vad dom skulle göra efteråt. Och efterhand så beslöt vi med våra vänner att vi skulle fira nyår hos oss. Alla kom till 14, vi tog en skål. Jag och maken gick sen och bytte om till våra bröllopskläder. När vi kom tillbaka förstog dom vad det var frågan om. Såååååååå kul! Vi sa "nu ska vi gå till kyrkan" (den ligger nära oss, bara en promenad på ca 2 minuter). Där vi sen gifte oss!
-
Bläää, vi får inte tag i prästaset! Har ringt och ringt men hon svarar aldrig, störande!
Imorrn ska vi dock träffa fotografen ;-D Känns jättekul!
Har även kommit på ännu en sak som måste inhandlas- hjäääälp!! Jag bör ju ha något riktigt varmt under klänningen för att inte förfrysa mig alldeles, men vad?? Ska man dra på sig ett par underställsbyxor i ull och ett par vita tjockare strumpbyxor på det? Eller vad klåen ska man ha? Jag vill ju inte gärna ha något som skiner genom klänningen heller... -
Tack, det ska jag kolla upp! =)majjja skrev 2013-01-14 20:15:03 följande:Mariamagdalena : för barn finns det ju termoleggings.. Kanske finns även för vuxna?
-
Då har vi träffat fotografen och även kollat in kyrkan, nu känns det ÄNNU bättre Kyrkan var inte alls så där vräkigt stor invändigt, snarare tvärtom åt det mindre hållet och det är ju ingen nackdel :-P Fotografen kändes väldigt naturlig och bra, lätt att prata med. Tyvärr är omgivningen inte den finaste just nu då det går vägar ganska nära intill och där har dom dessutom plogat fram massor av dyngig snö Men det blir nog bra ändå tror jag, vi siktar på mycket detaljbilder ist.
Sen ringde prästen imorse, vi ska träffa henne på torsdag, och så ringde kantorn och ville veta vilka psalmer och låtar vi valt. Nu för tiden är det visst inte ett måste med två psalmer utan det räcker ev med bara en. In- och utgångslåt får man ju välja vad man vill i stort sett men vilket svårt val! "Utan dina andetag" är vi ganska överrens om iaf men sen då... Är lite sugen på att ha "the power of love" fast Gabrielle Aplin´s verson isf. Ni andra som ska ha musik, vad har ni valt? -
Ja precis, den tänkte vi ha som ingångslåt isf =) Vår kantor kunde visst sjunga låtarna om vi ville det, så det känns ju som ett kanontillfälle, alltid roligare med livesång.majjja skrev 2013-01-15 21:19:05 följande:Ska ni ha utan dina andetag som ingång ? Eller menade du som solosång? Vi ska ha bachs Ave Maria som ingångsmusik, psalm 84 och 201 ( om vi nu ska ha 2 st) och topgun anthem som utgångsmusik. Funderade även på om det gick att byta ena psalmen mot vår låt, så vore det himla trevligt. Dock vet jag inte hur vi ska göra. Ingen av oss sjunger och vet i te om vi ska ha en solist när vi är så få.
Tack, ska kolla upp dom psalmerna och låtarna -
Ja just orgelmusik tycker jag är jättesvårt, många fina låtar blir bara helt fel med orgel. Sen får jag lite begravningskänsla över det oxå. Men till vissa låtar och psalmer kan det vara jättefint istmajjja skrev 2013-01-15 23:31:40 följande:Ja jag kan inte så många psalmer, förutom de vid skolavslutningar. Dessa kändes lite bröllop och inte så hysteriska i melodin med orgel :)
Ikväll blir det till att masslyssna på musik och ha det klart inför imorgon när vi har mötet med prästen, spännande! Tänk, om tio dagar (ja och några timmar då) så sitter man nygift på ett plan till värmen -
Hur går det för allihopa??
Nu är det pirrigt minsann! Träffade prästen i torsdags för genomgång och idag har jag varit och handlat det allra allra sista småkrafstet som örhängen, leggings och strumpbyxor, champange osv, skrivit ut biljetten. Nu ska jag snart åka iväg och sola lite så man har gjort det några ggr innan man åker oxå.
Hade tid för att klippa och färga håret idag oxå men det sket sig alldeles då hon som skulle göra det åkt på magsjuka under natten Så nu hoppas jag verkligen att hon piggar på sig SNABBT, inte kul att vara alldeles nyfärgad på stora dagen om man fått en fläck i pannan eller i nacken... -
Inte bara pirriga, sjukt nervös!majjja skrev 2013-01-21 20:24:38 följande:Mariamagdalena: snart dags för er :) pirriga än?
Var och klippte och färgade håret igårkväll samt pratade igenom hur hon ska lägga make up´en, styla håret och fixa naglarna på lördag.... Jag kommer inte kunna sova en blund den natten! Tur vi ska sätta oss på ett plan direkt efter så man förhoppningsvis får sova några timmar -
Tack detsamma tracit!
-
Det har gått braaaamajjja skrev 2013-01-28 22:09:36 följande:R så nyfiken på hur det gått för er :)
Min frisör, som även är en nära vän därav stressandet med hennes sjukdom och resa, klämde in klippningen och färgningen en sen kväll efter att jag jobbat på måndagen innan vigseln. På lördag morgon åkte jag iväg till kompisen klockan 7:00 för smink och hårfix. Var hemma strax före kl 9:00 och 9:30 skulle vi träffa fotografen i kyrkan. Lite lätt stressad då vi kommer dit och inser att kyrkan är stängd och det är -17 grader ute, kaaaallt! Men vi hann ta några bilder bara så kom vaktmästaren och låste upp.
Fjantade oss i ren nervositet medan fotografen tog våra ringar och gick ut med dom för att ta bilder i snön, sen drog vi igång med fotograferingen på allvar. Vi hade jättesvårt att släppa nervositeten och få till ett leénde ens, haha! Men det flöt på och det kändes bättre och bättre, å vips så hade det gått 1½ timme och det var dax att ställa upp sig Vid den tidpunkten hade ALL nervositet släppt helt, det kändes hur naturligt som helst.
Kantorn spelade på flygel och sjöng superbra, är sjukt nöjd med valet av både henne och låtarna! Till ingång hade vi Utan Dina Andetag (Kent) och till utgång Att Älska Dig (Shirly Clamp).
Sen tog vi lite bilder efteråt innan vi hastade hemåt för att byta om och åka mot flygplatsen
I lördags kom vi hem igen och igår la jag in en beställning på lite ytterkläder till barnen på en sida, knappade in mitt personnr och vips så dök mitt namn upp med mitt nya efteramn Idag var första arbets dagen och det kändes helt galet skumt att signera en massa med ett namn man inte är van vid att skriva (jobbar inom vården). Så nu är det väl bara att invänta papper för nytt körkort och sånna saker
Hur går det för er andra?? -
Tack så mkt =)majjja skrev 2013-02-04 20:09:33 följande:Åh låter underbart! Grattis :)
Igår fick jag brev från transportstyrelsen ang nytt körkort. Åkte dit i all hast innan jag skulle hämta min andra hälft på jobbet, skyndade mig in i apparaten som tar kort och sen-blackout! Hur klåen ska min nya namnteckning se ut?? Haha! Inte blev det vackert inte för inte hade jag tänkt så långt som att "öva" på att skriva det nya efternamnet nåt innan Så kom ihåg sånt tjejer! -
Vi väntar spänt på att fotografen ska höra av sig om bilderna, det bler ett par hundra bilder att gå igenom sa hon, såååå spännande!majjja skrev 2013-02-08 18:58:21 följande:hahah :) kan tänka mig det! satt och övningsskrev ett par gånger när jag bestämt mig för att byta namn men visst kändes det ju himla ovant!
har ni inga bilder på er? :)