Inlägg från: Smulan |Visa alla inlägg
  • Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

majjja skrev 2012-08-21 21:02:50 följande:
    testade bland annat denna (har bh-band som syns) , som också var väldigt fin, men sjukt lång! jag är 164 cm och när man kollar på tillverkarens bilder så är ju klänningen typ vadlång. Har inte dragit igen den i ryggen så sen sitter lite si sådär på. Nu är inte deta alls den bästa bilden men tror det jag ska köpa från kina blir toppen verkligen, och sen så var det ju faktiskt sjukt roligt att få prova lite klänningar. 

Ja nu var ju denna längre än du tänkt dig att den skulle vara men du passar defenetivt i i sån modell=).
    Roligt att pröva bröllopsklänningar....det gjorde ju aldrig jag....hmmm får gå in och göra det nån gång bara för skoj skull
  • Smulan
    jakother skrev 2012-08-21 22:55:11 följande:
    FYYYYYRA dagar kvar!!! tror att jag kommer dö av spänning, förväntan och nervositet!!
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    Hihi Jiiipppiiiieeeee! Längtar tills vi får se bilder=)
    jakother skrev 2012-08-22 01:27:57 följande:
    ps. gå in på min blogg och berätta vad ni tycker om snörningens färg!! =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    BLÅÅÅÅÅ Den sticker ut mer och är passar din blivande man och dina barn=)
    MariaMagdalena skrev 2012-08-22 08:54:27 följande:

Superfint! Kommer du eller din m2b ha något annat som går i samma färg? Jag funderar själv på att byta ut snörningen i min klänning till samma färg som sambon ska ha på väst och kravatt

Och på tal om blivande mannens klädsel... Vad ska era män ha? Min säger att han nästan känner sig löjlig över att klä upp sig så mkt då vi inte kommer ha några gäster och sen ska hoppa in i bilen och köra nästan 15 mil till flygplatsen, men man vill ju vara tjusig på bilderna ju Dessutom är det ju oftast som kallast i januari så det kan nog värma honom gott

Väntar hem 3 kappor/jackor som jag ska prova oxå... En vit kort (fusk)pälskacka, en lång mörk (fusk)pälskappa och en halvlång vit ullkappa, hoppas att NÅN passar iaf

OOOHH det låter snyggt hoppas att nån passar...du får visa bild på det också ;)
    Lyckorus skrev 2012-08-22 09:49:35 följande:
    majjja - Tycker klänningen som du har på bilden är tokfin, du klär i den!

jakother - Ja, var kul! Snart är det eran dag! Glad Pirrigt värre. Ps, jag gillar den vita snörningen mest.

Även fast det är ynka två veckor kvar tills det är dags för oss så känns det inte som att jag är så nära min bröllopsdag. Det kanske är för att jag är lugn som en filbunke och har allt under kontroll. Men när jag provar min klänning och när vi pratar om våran kommande dag så får jag det där härliga pirret i magen!
    I måndags hämtade vi förresten ut sambons ring, och den var också tokfin! Våra ringar matchar verkligen bra tillsammans också! Nu går vi båda två och bara vill ta på oss dom, haha. Men det är väl så det ska kännas. Glad Gravyren stämde på hans ring, så då behöver vi bara göra lite efterkrångel med min.
    Roligt att den var fin och rätt gravyr på den. Både jag och min man var lugna som filbunkar ända tills vi stod utanför stadshuset och väntade på vår tur ha ha men sennär vi klev in så var vi lugna igen =). Vi har ju varit ihop så länge så det var liksom inget att vara nervös för.....bara ROLIGT och ROMANTISKT!
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-22 11:26:25 följande:
    Grymt svårt det här med musiken! Välkommen huvudvärk... Har ju som jag berättat tidigare lagt över valet på kyrkligt borgerligt på sambon, men det är som det sitter i tjära Vi har två möjliga kyrkor, en är en liten gullig kyrka på landsbygden där min sambo är född och uppvuxen, vi känner prästen och dom som jobbar i församlingen. Den andra kyrkan är en stor kyrka i vår nuvarande församling. Den kyrkan blev för några år sedan utsedd till Sveriges vackraste kyrka och är väldigt populär och ska vi ha den måste vi boka så fort vi kan. Väljer han däremot borgerligt så är ju musikfrågan dock löst
    Hmmm svårt det där......får hoppas han bestämmer sig snart då ;)
  • Smulan
    Ljungan70 skrev 2012-08-22 13:21:46 följande:

I morgon smäller det! (kl.10.00, och kl.17.30 lyfter flyget till Turkiet)

Det känns helt toppen, och allt har gått enligt planerna och är förberett. Kläderna är framhänngda, ringen ligger i handväskan, naglarna fixade, resväskorna nästan färdigpackade. Jag sitter nu med nylackade tånaglar och hårfärg i håret. och ja, nu börjar det pirra rejält i magen.

Hur skall man kunna somna i kväll då? =D

Wohoooo vad roligt=) Vi vill se bilder sen=) Jag tycker det här är så roligt att se hur ni förbereder er och hur det blir sen=). Så roligt att så många tyckte det här var en bra tråd att sitta och diskutera i=)
  • Smulan
    Ljungan70 skrev 2012-08-22 21:13:01 följande:

Tack för alla lyckönskningar!

Jag återkommer och berättar om allt när vi kommit hem Solig

GRATTIS PÅ ER BRÖLLOPSDAG! Hoppas det går kanon och att resan blir underbar=) HjärtaHjärta
  • Smulan
    tracit skrev 2012-08-22 22:26:27 följande:
    Åh, jag har så svårt för att bestämma mig för modell på klänning!
    Å ena sidan känns en knälång/tea-längd, lite vintage-stuk, mer som JAG. Å andra sidan tänker jag att om det är någon gång i mitt liv jag kommer bära en stor maffig klänning så är det på min bröllopsdag, för jag skulle aldrig få för mig att göra det annars. Svårt! Det enda jag är ganska säker på är att jag nog vill ha snörning på ryggen så man kan dra åt lite Skäms Dessvärre är det få korta klänningar som har snörning. Decisions, decisions!
    Åh ja jobbigt! Jag tog ju en icke stor maffig klänning vilket jag inte ångrar i sig....men jag är lite besviken över att jag aldrig får chansen att ha en stoor klänning nån gång i livet. Måste ju få pröva en sån nån gång.....tänker att man kan ha en till nån stor jubileumsdag sen???? kanske
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-23 10:39:39 följande:
    Ledig idag och ska strax sätta saxen i klänningen! Nervöst, tänk om det blir knas av alltihop. Tur det inte är någon 10000:- klänning
    IIIhhh vad spännande. Vad ska du göra nu igen...glömmer fort och många att hålla reda på .
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-23 11:19:07 följande:
    Hörrni, hjälp! Har nu klippt av klänningen en rejäl bit, 80 cm(!!!) så nu kommer klänningen gå ner till vaderna på mig. Tror jag ska ta bort blomman som sitter där uppe på bröstet men nu till det stora frågetecknet, ska jag sy upp tyllet så som på bilden och visa det fina blanka tyget under, eller ska jag låta allt hänga? Smakråd tack! Och ni, försök bortse från att den bara är nålad på bilden och dessutom bara på framsidan

Oj det var svårt har du en bild när det är nersläppt så att man kan jämföra? om du lägger upp bilderna bredvid varandra så kanske man ser bättre.
  • Smulan

när du har nålat upp den är det så du ska ha bara ett litet v upp eller? Tror jag tycker om den nedsläppt bäst men den när underkolen syns är också fin....hmmm svårt det där. Men om du skulle ta bort blomman är nog uppnålningen finast tror jag.

• Smulan

Hmmm med höga klackar.....då tror jag mer på den som inte är uppnålad.  Som sagt svårt men jag tror det...har sugit lite på karamellen nu he he.....åt vilket håll lutar du själv mest åt?

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?