fantasibrud skrev 2012-05-29 13:02:18 följande:
Hej! Vad roligt det är att läsa om andras smygbröllop!!
Vi gifter oss i flygledartornet på vår "lokala" flygplats, direkt efteråt åker vi på en veckas semmester med All Inclusive-hotell. Detta är helt hemligt!! Endast våra föräldrar vet om det och dom kommer också att vara med + våra barn. Mor- och farföräldrarna tar sedan hand om barnen när vi är borta så vi får vara bara med varandra. Bröllopet är borgerligt och kommer ske ca. 7.30 på morgonen, planet går 10.15. Vi kommer att vara lite uppklädda men vi ska ju också resa i kläderna så det blir ganska ledigt ändå. Hår och smink fixar jag själv på morgonen, det kommer bli en tidig morgon. Ev. kommer jag att ha en liten blombuket. Jag kommer få en ny ring, eller en ring till ska jag säga, och i mannens ring kommer vi gravera in det nya datumet. Skulle va kul med en fotograf men våra föräldrar får nog ta kort på oss istället. Ska också försöka ordna så vi får champagne på planet. Det ska bli såååå himla kul och jag längtar!!
Åh det lät ju jätte mysigt! Hoppas ni får en underbar smekmånad, vart ska ni? Det kommer bli underbart! Vi ville ju egentligen ha ett stort tradionellt bröllop men som student och småbarnsförälder som jag är så får man inte in så mycket pengar och vi kan inte ens spara undan en enda liten slant. Så då bestämde vi oss för detta eftersom vi längtar så att få bli man och hustru. Vi får ha en fest med våra vänner och släktingar efter sen då de får hjälpa till med att betala sin del av maten. Vi kan fixa allt med festen och de behöver bara betala sin mat. Min mamma som kom på den idén när vi frågade vad hon tyckte om att göra så här. Hon vet inte om att vi gifter oss men hon misstänker nog att det blir eftersom vi frågade ;).
Det som började väldigt väldigt litet, oplanerat och billigast har nu blivit lite mer planerat och lite dyrare men inte nämvärt egentligen. Vi kommer nog att lägga ut ca. 6000kr totalt......känns helt ok. Tur att man får skattepengarna nu snart ;P.