Ljungan70 skrev 2012-08-08 14:47:33 följande:
En liten fråga...
Alla här i tråden skall väl ha ett minibröllop mer eller mindre i smyg?
Är det någon som inte planerat någon fest alls?
Jag, som varit gift en gång tidigare, och min blivande man är inga som gillar att stå i centrum. Vi känner inte det minsta för att ha en fest och att alla skall komma med presenter. Vi gifter ju oss bara för våran egen skull, och inte alls för att bli uppvaktade på något sätt.
Dessutom... Är man över 40, har vart gift förr, har vuxna barn och varit tillsammans i dryga 12 år... ja, jag vill inte stå som uppvaktad brud då.
Gifta mig i snygga kläder som jag gillar, uttan uppmärksamhet eller uppvaktning, dra iväg direkt på 14 dagars semester- det är bättre för oss!
Fast jag antar att många "förväntar sig" en fest... Så kan man verkligen göra så..? Hur resonerar ni?
(Eller, klart man kan! Vi skall ju göra´t! =)
Vi ska inte ha någon fest efteråt
Vi kommer att åka till min sambos hemtrakter ca 6 mil härifrån tillsammans med våra barn och möta upp min svärmor och hennes man som kommer vara våra vittnen. Viger oss i kyrkan där och åker sen till flygplatsen och sätter oss på ett plan till Gran Canaria för en veckas semester. Vi känner oss båda väldigt nöjda över att ha det så och ett stort bröllop har aldrig funnits på tapeten alls
Det finns bara en sak som jag inte vet om jag kommer att ångra längre fram, och det är att vi valt att inte ta med oss barnen på resan, men det är en annan femma