Inlägg från: Smulan |Visa alla inlägg
  • Smulan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Åh just det ja glömde säga att det finns en stor risk att ni inte ser några sköldpaddor då ni är där för tydligen var det slutet på säsongen den veckan vi var där. Bara så att ni är beredda på det. Men ni kan ju ha tur ;).

• Smulan
    Lyckorus skrev 2012-08-30 16:17:19 följande:
    Smulan - Tusen tack för tips och berättelser om Zakynthos, jag ser verkligen fram emot resan! :) Gällande sköldpaddorna så tror jag det är kläckningsperiod under september, det kanske är svårt att få se stora, men jag hoppas på att få se några små alla fall! :)

Nu har vi även bokat plats för bröllopsnatten, det blev ett paket med en trerätters middag, en övernattning i svit med jacuzzi, samt frukost dagen efter. Stället verkar tokmysigt, ligger inte långt där vi bor, och har fått fina recensoner. Så nu är planen att göra oss fina på morgonen/förmiddagen, åka till ett fint ställe där vi har en picknick-lunch samt fotar oss lite, vigsel kl.14, och efter det åker vi och checkar in oss på det mysiga hotellet. Iiihh, längtar!!
    Ja det kan stämma att kläckningstiden är då eftersom Juni-aug är då de lägger äggen på stranden. Det var en strand som var avspärrad när vi var där och det skulle den vara tills de skulle kläckas. Vi umgicks med en mamma och hennes tonårsdotter den veckan vi var där (de bodde på samma hotell) och de hade åkt med en mindre båt och sett små söta sköldpaddor så jag tror att det är värt det alla gånger om ni ser även de små ;). Vilken stad ska ni bo i?

Låter som en underbar plan ni har. Förstår att du längtar!
    tracit skrev 2012-08-30 16:48:07 följande:
    Tack för era svar om klänningen, jag har nääästan bestämt mig

Åh vad härligt det låter med ert resmål och bröllopsnatt!
    Vi har inte bokat något till bröllopsnatten. Vi ska gå ut och äta på en fin restaurang med våra vittnen och dotter efteråt, och natten blir nog i hemmet. Vill inte exkludera min dotter för mycket från allt då hon är så pass stor och förstår så mycket, är rädd att hon ska känna sig utanför om vi lämnar bort henne på kvällen.
    Vår "smekmånad" blir skidsemester i mars. Vi är lite av skidfanatiker, så det är det bästa resmålet för oss
    Låter som en jätte bra plan. Vi sov också hemma efter middagen på resturangen med våra vittnen.....mest för att vi inte hade råd men även för sonens skull.
    Lyckorus skrev 2012-08-30 16:53:40 följande:
    tracit - Er plan låter också mysig! :) Låter som en bra lösning i och med att ni ha barn också. Vi hade inte tänkt att sova borta under bröllopsnatten först heller, men så kände vi att det skulle bli svårt att få det riktigt romantiskt och speciellt hemma i vår lilla lägenhet med våra högljudda grannar... och när vi ändå bestämde oss för att inte göra en sån dyr resa nu så kunde vi lägga lite pengar på att få en natt med det där lilla extra. De känns tokbra!
    Det gör ni helt rätt i....lyxa till det tycker jag. vår natt hemma var tyvärr inte det minsta romantisk men det berodde ju på att vi var trötta och att sonen alltid ska ligga mellan oss i vår säng ;)
  • Smulan
    Lyckorus skrev 2012-08-31 10:16:03 följande:
    Vi hoppas på att få se någon, vi ska vara där i två veckor och troligtvis snorkla ganska mycket så det är ju inte omöjligt. :) Vi ska bo i Kalamaki.

Jag verkligen toklängtar till bröllopsdagen! Men är ganska glad att den är några dagar bort än så länge, har nämligen åkt på en förkylning. Men nu är det i stort sätt bara hosta kvar och det är ju ett bra tecken, brukar ju vara den som avslutar en förkylning. :)

ÅH Kalamaki är ju precis bredvid Laganas....de känns som en stad faktiskt och det är väldigt lätt och nära att ta sig till Laganas. Det är bara att gå på stranden och det är inte långt alls tar bara några minuter, vi gick till Kalamaki via stranden för att titta på hotellen där borta och de verkade fina och lugna att bo på. Så dit ska vi åka nästa gång tänkte vi ;). I Laganas finns en jätte bra resturang som ägs av engelsmän ( på stranden) och de lagar super god GREKISK mat och engelsk så klart. Men ÅHHH gud så gott det var. Vet ju inte om den finns kvar nu men om ni hittar den ät där....kommer inte riktigt ihåg vad den heter, måste fundera lite på det. Men det finns många bra resturanger på stranden, det är där man lever ha ha finns allt både resturanger, barer, mataffärer och sånt.

Oh nej hoppas förkylningen försvinner fort nu. Vilket datum var det nu igen som ni gifter oss? det är många att hålla reda på ;)
  • Smulan
    Lyckorus skrev 2012-08-31 10:51:46 följande:
    Okej, tack för Zakynthos-tips! :)
    Jag tror att jag kommer vara helt återställd efter helgen faktiskt, det är som som sagt bara lite snor och hosta kvar nu. Är såå tacksam över att den jobbiga febern och halsondet är borta! Jag har inte skrivit ut ett exakt datum här, men det är en dag den kommande veckan alla fall. :)
    Varsågod.... sen kanske ni inte alls vill göra allt som vi ville ;P ha ha men det är tips som sagt. Snorkling låter super kul det hade jag velat göra där.
    Vi får hoppas att du mår bättre efter helgen. Jag och min son är hos mina föräldrar i Skövde och vi har blivit förkylda nu...suck. Men vi ska ändå ut på matfestivalen här för att äta gott ;). Ok då är det därför jag har svårt att hålla reda på alla ha ha ha. Spännande! Får man bilder på er sen efter? så att vi får se hur ni såg ut på er stora dag
  • Smulan
    Lyckorus skrev 2012-08-31 11:13:19 följande:
    Usch då, då får ni också krya er! Så drygt med förkylning. Lite god mat gör nog susen, hihi.
    Angående bilder så vet jag faktiskt inte hur jag ska göra än, tiden får utvisa. :)
    Det är lugnt du får i alla fall skriva och berätta om er dag ;). ja mat gör nog susen. På måndag börjar jag förskolelärarlinjen å högsklan så då vill jag inte vara sjuk ;)
  • Smulan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-31 17:01:53 följande:

Så var ringen tillbaka! Med rätt gravering- wohoo!! Men inget äkthetsbevis... Det låg en handskriven lapp i paketet där det stod att jag skulle ringa dom så jag kan få tillbaka pengarna för fraktkostnaderna så jag får väl säga till då. Äntligen fick sambon se kombinationen på dom båda ringarna ordentligt oxå, eftersom jag fått skicka tillbaka vigselringen två ggr och fick fel storlek på förlovningsringen först så har han liksom inte hunnit med och sett dom i rätt storlek och allt irl, men han tyckte verkligen dom var urfina tillsammans så det var ju kul =)

I helgen åker vi till Ikea, får se om vi hittar något skoj till vår kommande dag

Skojigt=) skönt att det blev bra nu synd att beviset uteblev bara men det får du säga till om. Ikea är kul och farligt hihi man får alltid med en massa annat hem ha ha ha.
    Lyckorus skrev 2012-08-31 17:25:28 följande:
    Jag har börjat tänka mer på det här med att berätta för nära och kära att man har gift sig. Vi vet hur vi ska berätta (skicka en grej med posten),men är lite osäkra på när vi ska skicka ut dom. Hur har ni gjort eller ska göra? Det vore lite skönt att låta det gå några dagar efter,så hinner vi smälta det själva och så får vi tid att fixa ordning foton på oss som vi tänkte visa. Men samtidigt kanske folk blir ledsna när dom får veta att det gått ett tag efter vi avslöjat. Sen funderar vi även på om de allra närmsta ska få post en dag innan de andra,så vi vet att dom får veta först. Hmm...
    Ja det är ju svårt det där....vi berättade ju för de närmaste en vecka innan eftersom det kändes bäst för oss. Men hade vi hållt det hel hemligt hade vi skickat mms precis innan vigseln samma dag till dem och de andra fick ju reda på det på lite olika sätt. Några på fejan, några på sms, några på telefon och resten via kortet vi skickade ut torsdagen efter. Alla fick ju kort även de som redan visste via annat sätt. Personligen tycker jag att de närmaste ska få reda på det lite innan alla andra. Det tror jag de mår gott av ;).
  • Smulan
    majjja skrev 2012-09-02 10:49:13 följande:
    vad tror ni om dessa? tänkte ha vanlinga hudfärgade strumpbyxor men tänkte att man kanske skulle ha ett par sånahär knästrumpor på nåt av bröllopsfotona. Tyckte de var rätt söta. 
    www.etsy.com/listing/48385666/lxl-sexy-funny-... 
    åh de var ju jätte söta=) Det tycker jag=)
  • Smulan

Oj oj oj nu händer det mycket här i mitt liv att jag inte hinner sitta och läsa allt ni skriver lika ofta som förut. Nu har jag äntligen börjat min Förskolelärarutbildning på högskolan. Välkomstdagen var i måndags och jag var dunder förkyld och hade på gränsen feber. Igår var vi lediga och då fick jag chansen att kurera mig så idag har det gått bättre men nu är jag bra trött i huvudet efter en dag med mer info samt föreläsning. Skallebank kan man säga... =/.
    Imorgon har vi hemma studier så då kan jag fortsätta kurera mig så att jag orkar på fredag. Skönt!
    Älskar att läsa om era planer (det är ju det enda jag har kvar nu när mitt är över ;P). Man blir så lycklig av att höra andras lycka när man är otroligt lycklig själv.

Elin86 skrev 2012-09-04 19:26:55 följande:
    Vi sak ha överraskningsbröllop :)

Ska bjuda på "släktmiddag" ;) Sen smitter vi iväg och fixar till oss och så kommer vigselförättaren :) Ska bli så kuuuuuuuul :)

Ska ha en fin bröllopsklänning  och sambon en ny kostym. Barnen köper jag finkläder på HM tror jag för tycker de har fina, de ska ha chinos, skjorta och fluga :). Sen har jag köpt hårgrejer och smink ska göra det själv och med hjälp av en vän. En fin bukett ska jag ha med. Smörgåstårta och bröllopstårta :) Vi har bröllopet hemma :)
    Ja vamt välkommen till tråden=) Låter som ett roligt bröllop ni har planerat=). Frågar som majjja vad ska du ha för klänning?
  • Smulan
    Elin86 skrev 2012-09-06 09:41:18 följande:
    www.jenjenhouse.com/se/Empire-Axelbandsloes-C...

Tack tack :) Min brudklänning liknar denna ovan :)
    Den är jätte fin=)
    Lyckorus skrev 2012-09-06 10:57:21 följande:
    Hej alla!
    Jaa, vid det här laget skulle jag varit gift nu. Vi hade tänkt gifta oss igår, men så blev det alltså inte. Anledningen är den att min förkylning ville inte släppa helt och i tisdags tog vi beslutet att försöka skjuta på bröllopsdagen till nästa vecka istället. Det kändes ju inte så kul, men det skulle inte kännas bra att förknippa sin bröllopsdag med en snorig näsa och kraxig röst heller.. Jag vill kunna njuta till 100% på våran dag, känna hur god maten är, kunna svara ett klart och tydligt JA, ha energi att göra allt vi tänkt. Ne, i det stora hela känns det som rätt beslut.

Och vi hade tur! Stället som vi ska bo på över natten hade "vårt" rum ledigt även nästa vecka och de var väldigt förståeende. Så vi kommer bo som vi tänkt. :) Rådhuset blev inte jätteglada åt att vi ville skjuta upp vigseln, och försökte få oss att komma ändå. Men jag stod så klart på mig att jag inte tänker vara sjuk på min bröllopsdag. Så vips fick jag ett mail om att de bokat in en vigselförrättare på nytt önskat datum på förmiddagen till oss. Tjohoo! :)
    Oj vad tråkigt att du var så förkyld att ni var tvungna att skjuta på det....men jag förstår dig fullständigt. Tycker inte rådhuset har rätt att bli sura över en sån sak det, är ju ni som ska bestämma när ni vill gifta er inte dom.
    Skönt att hotellet var förstående i alla fall!
    Då får vi höra om er dag snart i alla fall då ;) Längtar!
  • Smulan

Oj vad ni skriver jag hinner inte med er nu när skolan har kört igång här för fullt.

Chippen85 skrev 2012-09-11 15:27:44 följande:
    Vi har ej bestämt oss, antingen blir det ett litet bröllop på Arlanda eller så blir det ett stort kyrkbröllop. En komplicerad historia, men hon har redan varit gift 1ggr, hon har inga släktingar här i Sverige, inte så många vänner heller. Samtidigt tycker jag det skulle kunna vara roligt med ett stort kyrkbröllop med många gäster, men då är ju det typ bara gäster relaterade till mig. Vad tycker ni har ni något råd att komma med?
    Välkommen och grattis till ert stundande bröllop=)! Säger som tracit vad tycker din blivande fru själv om ett stort bröllop med få av hennes gäster från hennes sida? Jag själv hade inte haft något emot det så långe båda var nöjda med upplägget=). Men ett mysigt intimt bröllop på flygplatsen är ju också väldigt romantiskt. Jag och min man hade ju lite annorlunda.....vi gifte oss i smyg med bara två vänner som vittnen och vår son på stadshuset och sen resturang efteråt. Sen tog vi en stooor fest med släktingar och vänner i efterhand så vi gjorde både och ;). Älskade vårt lilla upplägg eftersom jag tyckte vår bröllopsdag blev så lugn och skön med ingen stress...bara att njuta men sen hade jag nog ångrat mig gruvligt om vi inte hade bjudit till fest efter för Shit vilken kul fest det blev och vilken ego kick det var att få se hur mycket alla tycker om en.
    tracit skrev 2012-09-11 22:04:48 följande:
    Vad vill hon själv? Det kanske är roligt med ett stort kyrkbröllop även om gästerna är från "din sida", om det är vad hon drömmer om?

Själv har jag ryckt upp mig idag! Avslöjade alltihop för en väninna, som gladeligen dök in i rollen som någon form av bröllopsplanerare/assistent Så idag har vi sprungit runt på stan och kollat upp smink (650 kr), bukett (ca 1000 kr) och hår (ca 1200 kr) Känner mig lite lugnare nu! Det var skönt att dela allt med någon annan än min blivande make också (som säkerligen tröttnat lite på mitt tjat vid det här laget )
    Gött du är du en bit på vägen=) Vad blir det för blommor och färger? ja visst är det skönt att dela det med nån mer än sin man?
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?