Inlägg från: jakother |Visa alla inlägg
  • jakother

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Jag köpte den via tradera så jag hoppas att det fungerar, det är ju alltid en risk, ska betala den ikväll och skriva mina mått få se om det kommer någon klänning inom en månad! :)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
  • jakother

oj så nervigt! Nu har jag betalat klänningen och skrivit in mina mått så att den ska bli efter min kropp, haha ska bli intressant OM och NÄR den kommer, Lovar att lägga ut en bild, det stod att det skulle ta 15 - 25 dagar i leverans, så innan den 8 juli lovas att jag ska få den, om dom inte tänkt att inte räkna helgdagar så blir det i mitten på juli, så då blir det en hel månad innan bröllopet.. Känner mig skitnervig nu när jag köpt klänningen, tur att den var "billig" 889kr med frakt så om det skiter sig så får jag väl stå mitt kast, den kosta ju inte 4000 kr iaf.. Men ja, jag har ändå inte råd med att den bara skulle försvinna..... mina pengar alltså!

Har ju köpt ett armband som jag ska ha på bröllopet med instansat datum och texten För All Tid ovanpå, lägger upp en bild på bloggen ikväll, den kommer nog imorgon! :) Hon skulle posta den idag och det är i samma län

• jakother

Jag beställde faktiskt den där klänningen som du ska ha igår från ellos, ska känna och klämma på den och kanske blir det klänningen som jag byter om till sen mot kvällen! =) Sambon tyckte dock att jag skulle ha på mig brudklänningen hela kvällen, men jag är kluven eftersom vi enbart ska vara utomhus i skog och mark, haha så känns det som att klänningen kommer bli rätt smuttsig ändå, fast då är det väl andå kanske lika väl att fortsätta ha på sig den.. därför jag inte ville ha en dyr klänning eftersom den ändå skulle bli förstörd av grus, gräs, jord, blåbärsris etcc ;)

• jakother

Jag tycker att det är jätteskönt att ha någon att prata med om detta kalas eftersom det bara är ett extreamt fåtal som vet om det, Min pappa tex och hans tjej som ska hjälpa oss och min mamma eftersom hon bor så långt bort och verkligen ville veta om vi skulle gifta oss annars skulle hon inte kunna beställa resa och ta ledigt från jobbet.. Så det finns som ingen att tala med, skönt att ha bloggen också =)

Nu fattas egentligen bara att beställa ringarna och att fixa med allt annat haha, det som jag är mest fundersam om nu är hur jag ska fixa med tårtan när det inte finns el i närheten utan endast jordkällare, dock finns det ju kyl inne i byn men hade tänkt att man skulle slippa transpotera den så långt... 2½ månad kvar till bröllopet!! =)

• jakother

Nja, kändes som en stor utgift även om det skulle finnas kylväska till en tårta! ;) haha

Vi har ju som sagt bjutit gästerna till ett 25årskalas eftersom jag fyller 25 år dagen före, och vi har räknat med att inte så många av dom vi bjudit kommer att komma, men vi har valt att göra så eftersom många kommer bara föratt det står "BRÖLLOP" på inbjudan och sen blir det massvis med förväntningar på att det ska vara påkostat så vi valde att bjuda till kalas eftersom då kommer dom som verkligen vill fira mig på födelsedagen, kan kanske tyckas konstigt att göra så, men på min sambos sida är det ett fåtal som inte tycker om mig och då valde vi att göra så eftersom dom troligtvis inte kommer att komma för att det är mitt kalas, dock får dom skylla sig själva i så fall och alla kommer ju på samma premisser, vi vill inte att dom som kommer bara ska komma för att det står bröllop på inbjudan, utan för att dom vill komma och umgås med oss, och fira mig ;) haha ska understrykas att det delvis är min sambos ide! Sen har vi ettårig förlovning den 27/8 så vi gifter ju oss inom ett år :P haha

• jakother

Nej, tanken var inte heller att vi skulle gifta oss inom ett år.. Vi tänkte från början att ha ett pyttelitet bröllop med bara två vittnen var och det skulle vara sambon farmor och farfar och jag skulle ha min pappa och min farfar. det skulle bli så mycket jobb eftersom det är lång resväg för min sambos farfar och farmor och dom skulle därför måsta ha skjuss och de skulle betyda att vi var tvugna att berätta för andra och det ledde till att vi gjorde så här, Min sambo ville att hans farmor och farfar skulle få uppleva hans bröllop och båda börjar vara rätt gamla och trötta, samma med min farfar, min farmor är död sen 2007 och jag ville inte att min farfar skulle hinna lämna jordelivet innan vi skulle gifta oss så därför bestämde vi oss hastigt för att göra det i sommar, vi har egentligen inte råd, men fiskpinnar och blodpudding är ju också gott! ;) haha

• jakother
    Sanna87 skrev 2012-06-14 11:03:05 följande:
    Kul att läsa om era förberedelser.
    Jag beställde en klänning från chicy.se i måndgas, skulle ta 2-5 arb.dagar. Men ännu har jag inte fått nått leveransbesked att den är skickad. Suck, vill ju se den nu och prova Glad

Letar ringar för fullt, har mailat flera guldmseder men får ju inget svar, så jag tänkte jag skulle försöka ringa runt idag eller imorgon och höra med dem istället om den ringen jag vill ha.
    Sen måste jag skicka in hinderprövningen och efternamnsbytet samt skaffa pass till mig och barnen. Har en känsla av att den här sista tiden kommer att gå snabbt... rätt vad det är står vi där på flygplatsen Skrattande
    Jag känner också att det är lite att göra, har bara haft kort mailkontakt med VF och jag känner att jag nog bör ringa honom snart är bara så himla förkyld och är rädd att jag hostar honom rakt i luren! haha =) Ringarna ska också beställas med sambon måste få tummen ur och kolla sin ringstorlek, jag vet redan min men vet inte om jag vågar köpa i den storleken.. jag har 16,75 på förlovningsringen och 16,50 på min "livsring"(hittepå, köpte en ring bara för att den var snygg och för att den var tillverkad samma år som jag är född(87) har den på framför förlovningsringen så att den ska sitta fast på fingret, men jag har egentligen 16,25 på fingret.. blir ändå kluven om ringen kommer bli förliten :P haha även fast jag vet att den kommer bli förstor med 16,50 :P
  • jakother
    Sanna87 skrev 2012-06-14 12:01:09 följande:
    Smulan - ja, man är väl egentligen kanske ute i sista sekunden. Vi gifter oss den 30 augusti, och åker den 28. Så 2 1/5 månad kvar ungefär. Jag hoppas verkligen att dem skickar klänningen snart, börjar känna mig lite orolig att den är slut och att dem glömt uppdatera lagerstatusen på deras hemsida... suck, då blir jag knäckt.. dem lär ju inte kunna hålla 5 arb.dagar iallafall.

Jag beställde den här klänningen 
    Vi gifter oss den 25 augusti och beställde min kinaklänning igår.. det är också kanske lite sista minuten, men egentligen tycker jag inte de, vissa köper ju sin ett år innan, jag är rädd att man hinner hitta något annat innan bröllopet då, haha och så sitter man där sen med fem klänningar ;)
  • jakother

Så kul de där med blommor, först ville jag bara ha typ hemmagjord bukett sen hitta jag en enkel bukett och fråga min florist och då skulle hon ha 6-700kr för att binda.. och då blev jag typ snål.. men jag beställde iaf, min sambo blev typ sur när jag sa att jag skulle fråga henne vad bara blommorna skulle kosta och binda den själv, han ba! Nu beställer du den där buketten om det är den du vill ha så att ett proffs kan sätta ihop den.. hahaha

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?