Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

Lyckorus skrev 2012-08-04 21:15:54 följande:
    För min och sambon är det en månad kvar nu ungefär till vi gifter oss, känns så kul att se fram emot! Får pirr i magen när jag tänker på vår enkla dag som ändå kommer bli det där lilla (stora) extra. :)

Vi hade tänkt boka vår bröllopsresa nu i veckan som var men eftersom det krävs vaccineringar och vi inte är hemma så vi bromsade det lite. Vi vill ordna med pass och sprutor när vi är hemma igen (inte så lätt att planera smyg-vigsel när man bor hos sina föräldrar över sommaren...). Så nu kan vi bara planera hur vi vill ha våran dag och lugna ner oss, känns skönt! Så bröllopsresan blir en månad efter bröllopsdagen istället, tror det blir bra. Då har vi god tid att berätta för nära och kära om att vi har gift oss och om resan som väntar. :)

Vi vet i det stora hela hur vår dag ska se ut (bara lite roligt fix kva som att bestämma oss för en mysig restaurang och vad vi ska äta på vår picknick), vi vet hur vi ska berätta om vår vigsel och har även förberett för det, kläder och ringar är också klara. Känns som att allt är under kontroll!
    vad härligt det låter.  Blir det ni själva eller har ni fler på er picknick? 
    vi gör också så att vi tar resan efter en månad, eller ja nästan 2 månader hinner gå. då hinner vi smälta intrycken lite, känns skönt  
  • Principisessan
    Lyckorus skrev 2012-08-05 13:06:36 följande:
    Vi har tänkt att viga oss på någon fin plats i naturen,vid en ruin eller i en skogsglänta. Efter vigseln stannar vi kvar och dukar upp en picknick som vi firar med,bara jag och min pojkvän. Mysigt värre! :) Nackdelen med att viga oss på annan plats än i rådhuset är att vi måste ordna vittnen själva. Vi ville helst ha,för oss,okända vittnen men det får kanske bli några bekanta i hemstaden. Ja,det känns ju skönt att ha lite tid mellan bröllopsdagen och resan,dels med packning och sen kanske landa lite mentalt. Har ni funderat mer på vart eran resa ska gå,majjja?
    ja, vi tänkte först ta en sista minuten och bara bestämma att denna vecka åker vi. Fast nu är jag inne på att överraska min sambo med en resa till new york. Så jag tror det blir det faktiskt. Han skulle bli överlycklig :) 

• Principisessan

jag funderade också på det där med morgongåva. Dock om det blir resan, så får det faktiskt räcka med det. Det blir tillräckligt ändå att åka iväg dit liksom, även om det är till oss båda visserligen. Annars var jag inne på en klocka, hans kära klocka gick sönder nu i somras och han köpte en mycket billigare än den han egentligen ville ha. 

ska ni göra iordning er på salong eller hemma? Känner mgi lite velig med håret. Jag kan absolut fixa det själv, men kronan är nog rätt tung, vete sjutton om jag får den att sitta kvar utan frisörhjälp.  

• Principisessan

förresten, hur gör ni efteråt. Skickar ni "tackkort" alltså foton till alla för att berätta att ni gift er? 
    Tänker att typ mina föräldrar och mormor vill säkert ha ett foto, medan "alla andra" kansek inte tycker sånt är lika viktigt..? Samtidigt kanske man ska göra lika för alla.

Tror förresten jag hittat min vigselring. Var inne och tittade på vigselringar och hittade en för 11 tkr, vilket kändes lite dyrt. Inte ovanligt kanske, men det är ingen särskild ring alls egentligen. rätt vanlig.
    så mest för skojs skull så gick jag in på kaplans och hittade en ring där som är begagnad, men exakt en sån som jag tittat på, fast för 900 kr.
    Känns ju rätt lockande att ta den istället och putsa upp och gravera om, än köpa en ny.. nu när prisskillnaden blev så enorm 

• Principisessan
    jakother skrev 2012-08-06 23:02:55 följande:
    Vår hund har slitit bort hans armband när hon bråka ute på en promenad, så han ska få ett nytt! =) Det är säkert nån glad oärlig människa som bär det just nu men vad jag hoppas världens sämsta samvete! =P

Pyssla lite extra också, gjorde en hårblomma, vad säger ni.. ska jag ha den på mig? Sambons kommentar: "Men ska det vara så mycket krimskrams, du vet jag jag tycker.. jag kan inget om sånt där etc etc etc....." =P

haha

Mitt hår kommer stå uppåt som en tuppkam(jag har sidcut på andra siden!) sen är det brunt inte rött som ljuset fått håret att se  ut =)

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    vad pysslig du är :) tycker det var fint. speciellt till ditt korta hår 
  • Principisessan
    jakother skrev 2012-08-06 23:22:41 följande:
    Haha den är ju inte perfekt, men vårt bröllop känns allt annat än perfekt i den bemärkelsen att vi inte har något färgtema, tallrikar, glas och dyligt att ihopplockat och är inte av samma sort, bara för att jag tycker att udda är snyggt.. lite så där retro =) Ja på min blogg i  första inlägget kan man se ungefär hur det är tänkt =) Var tvungen bestämma idag vilken färg det skulle vara på servetterna eftersom mamma skulle handla dom på Ikea, så jag valde grön för att det skulle matcha tallarna kring festplatsen! Vi ska ju vara ute heeela dagen i skog och mark! =)

LÄngtar såå efter att få visa bilder för er sen hur det blev! =) 

För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    jag tycker också det är fint med lite miss matchat sådär. Tycker det är så fint :) men nu är det inte alls långt kvar för er, vad spännande! 

• Principisessan

oj vad ni skriver , tar en stund att läsa ikapp :-P 
    VI köpte ringen. Den ska bara rhodineras om och tas gort gammal gravyr och ha i ny. Så nu är det någradagars väntan innan den kommer hem :) Känns skönt att bocka av, och att det blev så billigt!  

• Principisessan

nej den var rätt, så det är bara lite puts o sånt som behövs. Känns bra :) 
    typisk att det inte var klänningen. Det är ju försås kul med korsetten också men när klänningen väl ska komma väntar man ju som på nålar kan jag tänka mig.

inte beställt min ännu. vet inte om jag ska ha axelbandlöst eller tyll överdel med liten holkärm. Eller ändra helt så klänningen är i satin men vadlång, som förut, och spetsöverdel med båtringning... alla dessa val ;)

vad tycker ni?  
    Denna hade jag tänkt först, 

sen tänkte jag klänningen ovan fast med sån överdel

eller en sån, satinklänning, vadlång och med den där spetsöverdelen.. 

• Principisessan

ljungan: vi resonerar som ni, ingen fest alls och bara för oss och barnen. Vi äter en middag på en restaurang med god mat och bor en natt på hotell. Sen får det å nästan två månader tills att vi åker på bröllopsresa på tu man hand.
    eftersom barnen inte ska med på resan så tänkte vi att vi hinner smälta det hela innan vi åker iväg.

• Principisessan

tack för alla åsikter om klänningen. Jag hade tänkt ha en kort puffig liten slöja som max går till axeln eller en sån som mer är som en liten "puff" över håret bara (har page), en liten krona på huvudet eftersom de har världens finaste i kyrkan till utlåning. Sen vet jag inte, gillar 3:an med ärmen. samtidigt så gillar jag tyllen och att den känns så toksöt. måste klura lite till, men ska beställa förrän om nån månad så då har man ju tid. 

Ringen kom idag också!
    Nu ska den ju rhodineras och putsas och de gamla namnen ska bort, men såhär ser den ut:
    Är lite varm o svullen om fingrarna just här, men visst är den fin :) tyckte de passade fint ihop. Frågan är ju bara hur man ska kunna låta bli att testa den konstant... 8 månader kvar... sååå lång tid ju! 

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?