Lommila1 skrev 2012-06-07 07:40:33 följande:
Tack skall ni ha:) Vi hade ju kanske inte väntat oss trumpetfanfarer direkt, men då int enns alla syskon, föräldrar godmödrar etc kan kosta på sig ett Grattis-SMS så känns det. Eller nej, det känns mycket! LIte av den egna glädjen försvinner:(
På tal om vigselakt... Vi had den korta versionne i rådhuset och det tog oskojat max 4 min. trots det stod jag och störtbölade hela cermonin. Och hade inget papper med, så brudar glöm inte näsduken! På de foton som är tagna i rådhuset ser jag precis lika rödgråten ut som jag var-inte så najs... Jag trodde cermonin skulel vara torr och trist, men tydligen så rördes man nog lite trots dess enkelhet.
Trist Smulan att dian föräldrar int ekan bete sig.:( Men kanske lika bra då att din morsa inte kommer, så det inte blir nån scen och andra tråkigheter. Det är ju trots allt en glädjens dag
Lommila1 - det var inte mina föräldrar utan jakother´s föräldrar ;) Mina och min fästmans föräldrar har ovetandes om vad som kommer gett tillåtelse och välsignelse om att gifta sig i smyg. De tycker att det är helt ok att göra så.
jakother skrev 2012-06-06 22:25:11 följande:
hur kommer ni göra med vigselakten? Vi har inte planerat mer än den längre texten... :P Men han som ska viga oss är min gamla musiklärare så jag tänke höra om han kunde spela nått på fiol, instrumentalt.. men vet inte vad.. Metallica - Nothing els matters..? ha försökt titta på youtube men blir inte kolkare! :/ Funderar även på att ta med sambon att vi ska skriva en dikt/text/tal tillvarandra, men han va inte så sugen sist jag tog upp de! ;) haha
Vår vigselakt kommer gå till så här:
Vigselförrättaren tar emot och då bestämmer vi om vi ska vara inne eller ute
Vigselförrättaren presenterar sen sig själv och om varför han gör detta
Sen läser han en dikt som vi själva har valt
Han säger några allmäna ord om äktenskap
Sen frågar han oss om "Tager du denna......." ovs (och som han sa i telefon "Och då svarar ni JAAA" fniss)
Sen byter vi ringar och kysser varandra
Sist så säger han några avslutande ord och läser en dikt om kärlek som han själv har.
sen får vi ett vigselminne och våra vittnen skriver på vigselpapprena
Slut
Vi ville ha musik också men han sa att de tyvärr inte kunde spela musik i rummet så vi får klara oss ändå....Jag lär ju böla som Lommila1 gjorde ändå så....;) Så jag lovar att ha med näsdukar ;P.