Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?

smulan :) så kul! men det såg ju suprfint ut på era bilder också, tyckte ni lyckades jättebra med allt 

• Principisessan
    tracit skrev 2012-08-21 15:29:56 följande:
    Idag har vi varit och kollat in kyrkan vi bestämt oss för, och efter det ringde jag för att boka. Den var ledig precis när vi ville - fredag 25:e januari kl 15 Känner mig ännu mer pirrig nu!
    vad kul :) visst blir det lite extra verkligt efter att man har ett datum och allt bokat 
  • Principisessan

fick för mig idag att jag ju inte vet alls om jag passar i den klänningsmodell som jag tänkt mig så idag på lunchen var jag iväg till närmsta brudklänningsaffär och testade liknande modeller. rätt kul faktikst, och det var över förväntan. Tror den här modellen blir riktigt bra. Dessutom så testade jag lite olika slöjor, vilket var jättebra, annars ha man ju ingen större aning om vad det är man vill ha. Även om jag nog är lite ful o inte köper något där, då de var så vansinnigt dyra. 

• Principisessan

testade bland annat denna (har bh-band som syns) , som också var väldigt fin, men sjukt lång! jag är 164 cm och när man kollar på tillverkarens bilder så är ju klänningen typ vadlång. Har inte dragit igen den i ryggen så sen sitter lite si sådär på. Nu är inte deta alls den bästa bilden men tror det jag ska köpa från kina blir toppen verkligen, och sen så var det ju faktiskt sjukt roligt att få prova lite klänningar. 

• Principisessan
    tracit skrev 2012-08-21 23:41:24 följande:
    Ja! Vi SKA verkligen gifta oss
    majjja skrev 2012-08-21 21:02:50 följande:
    testade bland annat denna (har bh-band som syns) , som också var väldigt fin, men sjukt lång! jag är 164 cm och när man kollar på tillverkarens bilder så är ju klänningen typ vadlång. Har inte dragit igen den i ryggen så sen sitter lite si sådär på. Nu är inte deta alls den bästa bilden men tror det jag ska köpa från kina blir toppen verkligen, och sen så var det ju faktiskt sjukt roligt att få prova lite klänningar. 

Passar dig jättebra! Jag ska också köpa kinaklänning har jag tänkt. Vet du var du ska beställa ifrån? 
    Jag har svårt att bestämma mig för modell och material.  Ska ta mig till butik någon dag och prova jag med. Är så rädd att bli upptäckt bara :-O (Bor i mindre stad) Vi nästan smög in i kyrkan för att ingen skulle se oss idag, haha Tack
    tack:) jo modellen, om än lite annorlunda, men själva stuket blir nog bra. Dock inte från sverige.. denna klänning kostade 9000 kr, tyckte det var rätt saftigt faktiskt när jag kan få en för 2500 från kina. 
    jag beställer från Landy, tycker folk verkar nöjda med både leveranstid och klänningar därifrån. Milly verkade iallafall förut vara långsamma med att bli klara i tid.

• Principisessan
    jakother skrev 2012-08-22 01:27:57 följande:
    ps. gå in på min blogg och berätta vad ni tycker om snörningens färg!! =)
    För All Tid 2012-08-25 frokenfjellstrom.blogg.se
    oj vad svårt. Jag gillar nog den vita snörningen mer, däremot, om du skulle välja den blå så skulle jag nog föredra ett bredare snöre och mycket längre, så att det blir långa "flärpar" vilket jag tror gör sig bättre 
  • Principisessan
    Ljungan70 skrev 2012-08-22 13:21:46 följande:

I morgon smäller det! (kl.10.00, och kl.17.30 lyfter flyget till Turkiet)

Det känns helt toppen, och allt har gått enligt planerna och är förberett. Kläderna är framhänngda, ringen ligger i handväskan, naglarna fixade, resväskorna nästan färdigpackade. Jag sitter nu med nylackade tånaglar och hårfärg i håret. och ja, nu börjar det pirra rejält i magen.

Hur skall man kunna somna i kväll då? =D

ooh spännande, ha det så himla bra nu :) 

jakother: snart dags för er också!

gällande kläder så tänkte ju jag ha en vadlång klänning,  har sagt till sambon att han får välja färg fritt på sin skjorta och slips. dock vill jag i tid veta färgen så jag kan matcha med min underkjol som får skymta fram lite och med blommorna  
  • Principisessan
    MariaMagdalena skrev 2012-08-23 11:36:57 följande:
    Nu kanske det syns lite bättre, men tyvärr lite taskigt ljus ist Klänningen är som sagt endast nålad på prov lite slarvigt, så bortse från det

j vad svårt. Om vi hade gått helt efter min smak här, så hade jag inte sytt upp den fram, utna låtit den hänga. Och så hade jag flyttat blomman till ena sidan (typ under ena bröstet) på bandet under bysten. 
Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?