Inlägg från: Principisessan |Visa alla inlägg
  • Principisessan

hur går det för er andra i planerandet. Här händer det väl inte så mycket egentligen. Fick papper på att jag är numer upptagen i svenska kyrkan (gick med för nån vecka sen) och får även prällen som jag träffat ett par gånger när våra barn gick i kör. Kyrkan har ju sånt kostnadsfritt så ett tag gick de där, och prästen som jag träffat vid de tillfällena verkar rätt skön och lite layedback, vilket kändes skönt så jag inte står där och skäms inför en konservativ präst att jag har både släja och vit klänning, haha. (kanske har jag redan berättat detta.. är lite trött i huvudet? :))

Borde ta tag i det här med frisör/inte. Undrar hur svårt det är att fästa kronan i håret, jag har ju page. Håret är ju inte så långt så kanske är det onödigt att gå till frisören och fixa sig?  

• Principisessan
    tracit skrev 2012-09-03 12:22:45 följande:
    majjja skrev 2012-09-02 22:02:22 följande:
    hur går det för er andra i planerandet. Här händer det väl inte så mycket egentligen. Fick papper på att jag är numer upptagen i svenska kyrkan (gick med för nån vecka sen) och får även prällen som jag träffat ett par gånger när våra barn gick i kör. Kyrkan har ju sånt kostnadsfritt så ett tag gick de där, och prästen som jag träffat vid de tillfällena verkar rätt skön och lite layedback, vilket kändes skönt så jag inte står där och skäms inför en konservativ präst att jag har både släja och vit klänning, haha. (kanske har jag redan berättat detta.. är lite trött i huvudet? :))

Borde ta tag i det här med frisör/inte. Undrar hur svårt det är att fästa kronan i håret, jag har ju page. Håret är ju inte så långt så kanske är det onödigt att gå till frisören och fixa sig?  
    Här händer det inte mycket heller. Även om det är långt kvar börjar jag känna en viss stress, eftersom jag vet att tiden har en tendens att gå upp i rök... Vi ska flytta om några veckor också, så vi har fullt upp med det.
    Jag borde också ta tag i frisör, för jag vill nog ändå gå och få håret fixat + bli sminkad, även om det "bara" är vi. Och så blommor, det måste jag också ordna. Puh..
    jo, jag vet inte riktigt. Tänker att det vore trevligt att göra i ordning håret och smink på salong. Men det är ju en kostnad som går att stryka, om deqt skulle behövas tänker jag. tiden går ju precis som du säger fortare än vad man tror 
  • Principisessan
    Jezzybell skrev 2012-09-03 00:12:21 följande:
    Jag älskar dem kan jag ju säga! Började genast titta på de olika som fanns och ska nog beställa till mig själv Skrattande
    ja visst är de underbara :) 
  • Principisessan
    MariaMagdalena skrev 2012-09-04 17:23:44 följande:

Här står det oxå stilla. Väntar på att den här månaden ska gå lite snabbare så ska vi skicka in papprena om hindersprövning och efternamnsbyte. Ska ge mig ut på stadens gator och handla några tjusiga sktumpbyxor eller liknande oxå, men jag vet bara inte vad.... Vill ha ett par som man inte känner sig så där fruktansvärt osexig i som man har en tendens att göra med strumpbyxor Planen är sen att jag ska byta om till någon annan klänning innan vi åker till flygplatsen, och någon sådan har jag inte heller hittat. Måste ge mig ut på nätet och spana!

Majjja Dom i länken är bara klästrumpor alltså? Såg inte ut så på bilderna, men dom var ju jättefina!

Och just det, igår kom äkthetsbeviset för ringen! Bättre sent än aldrig

nja det fanns både strumpbyxor och knästrumpor. om du kollar på alla deras varor så hittar du nog hela strumpbyxor också (om jag inte länkade fel) 
  • Principisessan
    MariaMagdalena skrev 2012-09-04 18:49:33 följande:
    Jag kanske får upp helt fel?? Haha! Jag får upp strumpbyxor med tatueringsmotiv på typ =P
    hmm.. det ska vara en fågel och stå "follow me" på dem. men de hade flera sorter.. 
  • Principisessan
    MariaMagdalena skrev 2012-09-04 18:49:33 följande:
    Jag kanske får upp helt fel?? Haha! Jag får upp strumpbyxor med tatueringsmotiv på typ =P
    jo men det var nog strumpbyxor i länken men vet att de hade även knälånga. 
    Visade dem för sambon som tyckte de var fina, o förstås började skoja om att om jag går ut med dem kommer jag ha horder av män som följer budskapet, haha  
  • Principisessan
    Elin86 skrev 2012-09-04 19:26:55 följande:
    Vi sak ha överraskningsbröllop :)

Ska bjuda på "släktmiddag" ;) Sen smitter vi iväg och fixar till oss och så kommer vigselförättaren :) Ska bli så kuuuuuuuul :)

Ska ha en fin bröllopsklänning  och sambon en ny kostym. Barnen köper jag finkläder på HM tror jag för tycker de har fina, de ska ha chinos, skjorta och fluga :). Sen har jag köpt hårgrejer och smink ska göra det själv och med hjälp av en vän. En fin bukett ska jag ha med. Smörgåstårta och bröllopstårta :) Vi har bröllopet hemma :)
    välkommen till tråden. Låter som ett jättemysigt bröllop. har du hittat för klänning? 

• Principisessan

elin86: fin klänning! 

lyckorus: nej vad trist med sjukdom, men jag hade tagit samma beslut.. klart man vill vara frisk på sin bröllopsdag. Vad är det för trams från rådhuset?  

• Principisessan

här händer inget heller egentligen. nästa vecka är äntligen mina ringar storleksändrade,putsade,graverade, rhodinerade... lämnade in dem hos en lokal guldsmed så de hade en månads väntetid... och som jag har VÄNTAT :) tiden segar sig verkligen fram ibland. äntligen får jag tillbaka min älskade ring :) 

i övrigt har jag jobbat massor, har en del events med jobbet som jag hjälper till att planera och fått mer ansvarsområden som jag inte prioriterat på dagtid, så en del tid har gått åt på kvällar istället. Som tur är har jag en sambo som även han jobbar en hel del hemifrån stundatals, så det funkar :) 

beställde en slöja på etsy som jag väntar på, hoppas på att den kommer snart. Sen vet jag inte riktigt. ska jag köpa skorna först, eller klänningen först. Vill att de ska matcha i ton och vill inte leta ihjäl mig efter "rätt" sko i rätt vit nyans sen. 

Svar på tråden Hur ska ni göra/gjorde ni era mini smyg bröllop?