• Svar på tråden Vad är det här för galna priser?
  • Chicita

Ok... för bra för att vara sant menar du Glad

Ja jag handlar aldrig av företag som hävdar att dom har extrema rabatter. Vad är det som gör att dom kan dra ner priserna så mycket?
    Är det kvalitén som är dålig eller är det kanske stöldgods eller inte äkta varor?
    Tja, det är så jag tänker i alla fall  

• CoG
    Chicita skrev 2012-05-10 21:35:09 följande:
    Ok... för bra för att vara sant menar du Glad

Ja jag handlar aldrig av företag som hävdar att dom har extrema rabatter. Vad är det som gör att dom kan dra ner priserna så mycket?
    Är det kvalitén som är dålig eller är det kanske stöldgods eller inte äkta varor?
    Tja, det är så jag tänker i alla fall
    Ja jag är på samma sätt.
    "Vad är haken?"

Men om någon här på BT handlat på sidan och kan berätta om dom så vill jag gärna höra.

Det ska följa med äkthetsintyg och 2 års garanti
  • aniara

Jag har handlat från Pixmania men aldrig smycken. De är "kända" för att vara en hemelektronikbutik. Då när jag beställde från dem, kanske 5 år sen, hade de rätt dåligt rykte (fick jag höra efter jag beställt) för att det var helt omöjligt att reklamera om det var fel på något eller om det blev fel i en leverans. Hur företaget sköter sig idag vet jag ej, då jag valt bort dem helt efter de dåliga recensionerna tidigare. Har för mig att de är tysklandsbaserade.

• aniara

Stöldgods lär det ju inte vara i alla fall. Butiken är för etablerad och känd för att pyssla med sånt.

• Chicita
    aniara skrev 2012-05-10 22:20:46 följande:
    Stöldgods lär det ju inte vara i alla fall. Butiken är för etablerad och känd för att pyssla med sånt.
    Tänkte mer allmänt på priser på saker som låter för bra, inte just på den här butiken nu Tungan ute
  • Green

Ofta är det ju så att  "ordinarie priser" är rejält tilltagna.
    Hos dom kostar varan på "ordinarie pris" 3000:- på rea 1500:-
    Går du till en vanlig butik så kostar kanske varan 1700:- dvs, dom är billiga men inte så billiga som dom vill ge sken av.

• BlåAugustibröllop

Vet inte hur noga du tittat men ringarna är ju mycket smalare än i en butik. Den smalaste ringen du hittar hos guldsmed är typ 2,5-3 mm. Deras ring med diamanter hela vägen runt är ju 1 mm smallt och väger bara 0,7 g guld, medans de flesta guldsmedsringarna väger ca 3 g.
    Dessutom, den minsta diamantstorleker du hittar hos en guldsmed är 0,01 ct. Pixmania skriver inte ens ut vad en enskild sten har för carat: "39 kloinfattade rosa safirer, på totalt 0,26 carat"  - det blir ju 0,0066 ct....

(Var till en guldsmed igår och undrade om man kan beställa en viss ringmodell fast smalare - fick svaret att det redan är de minsta (0,01 ct) diamanter i så då kommer inte så många diamanter som det är i "riktiga" modellen att rymmas. )

Så jag tycker att det är en rimlig pris för det de säljer.

• AnnL

Hmm.. har för mig att jag läst en tråd om pixmania här på BT där någon beställt och inte alls var nöjd, men kanske kommer ihåg fel?!

• jennie13

Jag handlade på Pixmax i februari. Varan kom fort men sambon, som är teknisk av sig, lyckades inte få igång mp3spelaren jag hade köpt till honom. Ett problem var att den var inställd på franska och sambon lyckades inte få det till svenska eller engelska. När jag skulle skicka tillbaka var det lite omständigt men det gick bra ändå. Pengarna kom rätt snabbt och de var bra på att maila om varje stadie i returen. Däremot så blev det mycket dyrare för mig än vad ursprungliga priset sa på varan, så det är nog inte så billigt som du tror.... allt jag köpte skulle gå på ca 250 kr +frakt på ca 30 kr. Istället fick jag betala runt 470 kr totalt. Det är rätt stor skillnad.... jag fick tillbaka lite mer än 300 när vi lämnade tillbaka varorna.

Svar på tråden Vad är det här för galna priser?